Performancing Metrics

افزایش قیمت طلا در بازار جهانی | اتاق خبر
کد خبر: 114324
تاریخ انتشار: 26 خرداد 1394 - 11:34
اتاق نیوز - طلا در بازار جهانی در آستانه نشست بانک مرکزی آمریکا و افزایش تقاضای سرمایه گذاری برای این فلز ارزشمند، با افزایش روبرو شد....
اتاق نیوز - طلا در بازار جهانی در آستانه نشست بانک مرکزی آمریکا و افزایش تقاضای سرمایه گذاری برای این فلز ارزشمند، با افزایش روبرو شد.
به گزارش اتاق نیوز به نقل از  ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات سه‌شنبه بازار سنگاپور 1187 دلار در مقایسه با 1186 دلار در روز دوشنبه معامله شد. در بازار نیویورک هر اونس طلا برای تحویل در اوت تغییر چندانی نداشت و 1185 دلار بود. در بازار بورس طلای شانگهای شمش طلا با خلوص 99.99 درصد، 0.2 درصد افزایش یافت و به 237.10 یوان در هر گرم (1187 دلار در هر اونس) رسید. طلا روز دوشنبه پس از آماری که نشان داد تولید کارخانه ای آمریکا در ماه مه به طور غیرمنتظره کاهش یافته است و انتظارات برای افزایش نرخهای بهره در این کشور تعدیل شد، 0.4 درصد افزایش یافت. این فلز زرد از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون به دلیل بهبود آمار اقتصادی که انتظار بازار را برای افزایش نرخهای بهره آمریکا بالا برده، حدود 9 درصد کاهش قیمت داشته است. نرخهای بهره بالاتر تقاضا برای دارایی‌های بدون بازده مانند طلا را کاهش می‌دهد و در عوض از ارزش دلار پشتیبانی می‌کند. بر اساس گزارش بانک بارکلیز، در حالیکه بانک مرکزی آمریکا ممکن است نرخهای بهره را در نشست دو روزه خود که از روز جاری آغاز می‌شود، افزایش ندهد اما احتمال بالایی وجود دارد که به افزایش در سپتامبر اشاره کند. سرمایه گذاران منتظر اعلام نتایج این نشست هستند تا زمان تقریبی افزایش نرخهای بهره را برآورد کنند. با اینهمه صندوقهای سرمایه گذاری طلا همچنان شاهد خروج سرمایه هستند. ذخایر صندوق "اس پی دی آر گولد تراست" که بزرگترین صندوق سرمایه گذاری طلای قابل معامله در بورس در جهان است، روز گذشته 0.3 درصد کاهش یافت و به 701.9 تن رسید که کمترین میزان از سال 2008 بود. استمرار خروج سرمایه از این صندوقها هر گونه افزایش قیمت طلا را محدود می‌کند. طبق گزارش گروه بانکی استرالیا و نیوزیلند، اگر صعود دلار استمرار پیدا کند، طلا ممکن است در کوتاه مدت به 1100 دلار در هر اونس کاهش پیدا کند. شرکت خدمات مالی مورگان استنلی هم در گزارش خود پیش بینی کرد طلا تحت تاثیر دورنمای افزایش نرخهای بهره در آمریکا که از ارزش دلار پشتیبانی کرده، تا پایان سال همچنان تحت فشار قرار خواهد داشت. در بازار فلزات ارزشمند دیگر، هر اونس پلاتین برای تحویل فوری پس از کاهش 1.6 درصدی در روز دوشنبه، 1090 دلار معامله شد. هر اونس نقره 16.0735 دلار بود و هر اونس پالادیم با 0.3 درصد افزایش، به 736 دلار رسید.
کلید واژه ها :
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید