Performancing Metrics

فرجودی در گفتگو با اتاق نیوز تاکید کرد: صنعت بیمه کشور در دست متخصصین | اتاق خبر
کد خبر: 115386
تاریخ انتشار: 30 خرداد 1394 - 14:00
اتاق نیوز- کارشناس صنعت بیمه ای گفت: شکل و آرایش بازار بیمه کشوربه طوری شده که انحصار این صنعت در اختیار شرکت های متخصص و توانگر مالی قرار گرفته است....
اتاق نیوز- کارشناس صنعت بیمه ای گفت: شکل و آرایش بازار بیمه کشوربه طوری شده که انحصار این صنعت در اختیار شرکت های متخصص و توانگر مالی قرار گرفته است.
غلامرضا فرجودی عضو سازمان بين‌المللي فروشندگان حرفه‌ ای بیمه با اشاره به انتقاد برخی از فعالان بیمه ای در خصوص انحصاری بودن صنعت بیمه کشور به اتاق نیوز اعلام کرد: باید ابتدا این نکته مورد ارزیابی قرار بگیرد که چه کسانی این سخن را بازگو می کنند. وی ادامه داد: در بخش خرده فروشی، انحصاری دیده نمی شود و این مردم هستند که به شرکت های بیمه ای برای دریافت بیمه و خدمات مراجعه می کنند. فرجودی افزود: اما شرکت هایی که دارای توان مالی، سابقه و قدرت ارائه خدمات و همسویی خود با ریسک را دارند؛ قطعا توانسته اند نظر مثبت مشتریان و عموم مردم را جذب کرده و بازار را در اختیار خود بگیرند. این کارشناس صنعت بیمه با اشاره به فعالیت برخی شرکت های بیمه خصوصی و حضور آنها در صنعت بیمه ای کشور گفت: برخی از شرکت های بیمه ای همچون بیمه پاسارگاد، کارآفرین، ما و... در ابتدای ورودشان به این صنعت، بازار را به خوبی رصد کرده و بر اساس توان مالی خود برنامه ای را تدوین و اجرایی کرده اند. وی با تاکید بر ایجاد یک شبکه فروش تخصصی بیمه نامه یادآور شد: بسیاری از شرکت هایی که در بازار بیمه کشور با شکست روبه رو شده اند و به نوعی بازار را از دست داده اند؛ از شبکه ای متخصص برای فروش بهره مند نبودند و علاوه بر آن چون مدیر متخصص هم نداشتند؛ نتوانستند به خوبی بازار یابی کنند و سهم خود را از این صنعت به شرکت های قدرتمند و متخصص اعطا کردند. این عضو سازمان بين‌المللي فروشندگان حرفه‌ ای بیمه با ذکر مثالی ادامه داد: بیمه ایران با سابقه فعالیتی 80 سال و سرمایه هزاران میلیارد پرتفوی، قطعا برای نگهداری بازار و سهم خود چاره اندیشی و برنامه خواهد داشت. البته در طی 5 سال اخیر که برخی از شرکت های بیمه خصوصی نیز وارد این صنعت شده اند؛ توانسته اند با مدیریت ریسک خود، جایگاه ویژه ای را در این صنعت به خود اختصاص دهند. وی تاکید کرد: بنابراین نمی توان به انحصاری و یا غیر انحصاری بودن صنعت بیمه کشور انتقاد وارد کرد؛ بلکه باید این بازار را از منظرهای مختلف مورد ارزیابی و تحلیل قرار داد.
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید