Performancing Metrics

صمیمی در گفتگو با اتاق نیوز اعلام کرد: افزایش 5 درصدی قیمت خرما | اتاق خبر
کد خبر: 115811
تاریخ انتشار: 31 خرداد 1394 - 14:56
اتاق نیوز- رئیس انجمن ملی خرمای ایران گفت: با توجه به نوسان تولید و برداشت خرما در سال گذشته، قیمت خرما با رشدی معادل 5 درصد روبه رو خواهد شد....
اتاق نیوز- رئیس انجمن ملی خرمای ایران گفت: با توجه به نوسان تولید و برداشت خرما در سال گذشته، قیمت خرما با رشدی معادل 5 درصد روبه رو خواهد شد.
علی محمد صمیمی رئیس انجمن ملی خرمای ایران با اشاره به میزان برداشت خرما در سال گذشته و تاثیر آن بر قیمت خرما طی سالجاری اعلام کرد: با توجه به نوسان 10 الی 15 درصدی نرخ تولید و برداشت خرما در سال گذشته باید انتظار داشت تا این محصول معادل 5 درصد افزایش قیمت داشته باشد. وی ادامه داد: البته این افزایش قیمت متاثر از نرخ تقاضا است. زمانی که تقاضای مصرف خرما افزایش می یابد نرخ این محصول نیز روندی صعودی به خود می گیرد. رئیس انجمن ملی خرما با مد نظر قرار دادن ارقام تولیدی محصول خرما در ایران گفت: ایران از نظر ارقام تولیدی خرما در وضعیت بسیار خوبی دارد و حداقل 15 رقم خرمای تجاری در ایران تولید و صادر می شود. وی اعلام کرد: این ارقام بسیار مطلوب، خوش خوراک و ظاهر مطلوبی داشته که قابلیت صادرات به اروپای غربی را دارد. اما این محصول بیشتر به کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر شده به طوری که در آنجا بسته بندی می شود و در ظاهر شکیل و زیبا با نام کشور ثانی به کشورهای اروپایی و حتی آمریکایی صادر می شود. صمیمی با اشاره به میزان افزایش ارقام خرما گفت: همواره بیشترین افزایش قیمت مربوط به خرمای کپکاپ از استان بوشهر می شود. وی یادآور شد: بازار مصرف خرمای ایران در ماه رمضان خود را نشان می دهد و این میزان مصرف و تقاضا در قیمت خرما برای سال آینده و حتی ماه های بعد از ماه مبارک رمضان تاثیر گذار خواهد بود. وی مرداد را زمان آغاز برداشت خرما در ایران عنوان کرد و افزود: برداشت خرما از مرداد ماه و از نواحی دور دستی همچون سیستان و بلوچستان آغاز و تا آبان ماه و در نواحی مرکزی کشور همچون استان فارس به اتمام می رسد.
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید