Performancing Metrics

شرکت‌های ایرانی چهار میلیارد دلار پروژه فنی در عراق اجرا می‌کنند | اتاق خبر
کد خبر: 115915
تاریخ انتشار: 31 خرداد 1394 - 22:00
اتاق نیوز - رایزن بازرگانی ایران در عراق گفت: هم اکنون شرکت‌های ایرانی بالغ بر چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار پروژه فنی و مهندسی در عراق اجرا می‌کنند....
اتاق نیوز - رایزن بازرگانی ایران در عراق گفت: هم اکنون شرکت‌های ایرانی بالغ بر چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار پروژه فنی و مهندسی در عراق اجرا می‌کنند.
محمد رضازاده در نشست با مدیران اتاق بازرگانی استان اردبیل افزود: این شرکتها در زمینه ساخت واحدهای مسکونی، کارخانه سیمان و پروژه های نفتی فعال هستند.

وی با اشاره به اجرای دو پروژه ساخت مسکن در بغداد تصریح کرد: شرکتهای ایرانی هم اکنون یک پروژه شش هزار واحدی و یک طرح هزار واحدی مسکونی را در مرکز عراق اجرا می کنند.

رایزن بازرگانی ایران در عراق به ساخت سه کارخانه سیمان از سوی شرکتهای ایرانی در عراق اشاره کرد و یادآور شد: این کارخانه ها در استانهای میسان، واسط و مثنی عملیاتی شده است.

وی از سرمایه گذاری شرکت ایرانی در بخش نفت و گاز این کشور خبر داد و متذکر شد: خط لوله گاز ایران به عراق از سمت این کشور به دست مهندسان ایرانی هم اکنون در حال اجراست.

رضازاده در عین حال به اشاره به تحولات این کشور طی دو سال اخیر تاکید کرد که از سال گذشته تاکنون میزان عقد قرارداد بخش خصوصی ایران با کشور عراق به شدت کاهش یافته است.

وی این کاهش را در زمینه صادرات خدمات فنی و مهندسی مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: کاهش بودجه و در نتیجه کمبود بودجه مهمترین عوامل در کاهش صادرات خدمات فنی و مهندسی بوده است.

مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید