Performancing Metrics

احمدی جزنی در گفتگو با اتاق نیوز: سیاست هایی ارزی دولت در صادرات ایجاد مشکل می کند | اتاق خبر
کد خبر: 116094
تاریخ انتشار: 1 تیر 1394 - 13:00
اتاق نیوز: نایب رئیس اتحادیه صادرکنندگان آبزیان ایران گفت: سیاست های ارزی دولت به شکلی است که بخش خصوصی را در تولید و صادرات کالا، با مشکلات زیادی رو به رو می سازد....
اتاق نیوز: نایب رئیس اتحادیه صادرکنندگان آبزیان ایران گفت: سیاست های ارزی دولت به شکلی است که بخش خصوصی را در تولید و صادرات کالا، با مشکلات زیادی رو به رو می سازد.
حسین احمدی جزنی نایب رئیس اتحادیه صادرکنندگان آبزیان ایران با اشاره به مشکلات پیش روی بخش خصوصی در هنگام صادرات کالا به اتاق نیوز اعلام کرد: تولید کالای صادرات محور در زمانی که ارز، قیمت بالایی نداشت؛ مقرون به صرفه بود. اما اکنون قیمت ارز نسبت به سه سال گذشته نزدیک به سه برابر شده است. وی ادامه داد: از این رو تولید کننده نمی تواند کالایی را با محوریت صادرات تولید کند. احمدی جزنی با مد نظر قرار دادن نقص ها و ایرادات سیاست های ارزی دولت یادآور شد: زمانی که تولید کننده خواهان دریافت وام از صندوق توسعه ملی است؛ وام را به شکل ارز پرداخت می کنند به طوری که تولید کننده باید مجدد آن را به ریال تبدیل کرده تا بتواند در بازار خرج کند. نایب رئیس اتحادیه صادرکنندگان آبزیان ایران افزود: دور باطل زمانی آغاز می شود که محصول آماده شده است. در آن زمان، تولید کننده برای پرداخت هزینه های صادراتی، اعم از گمرک، بیمه و.. باید پول را به صورت ارز پرداخت کند. یعنی وام ارزی که به ریال تبدیل کرده را باید مجدد به ارز مرجع تبدیل کند. وی تصرح کرد: مابه تفاوت این تبدیل ارز به ریال و بالعکس، مبلغ چشمگیری خواهد شد؛ که تنها تولید کننده بخش خصوصی را متضرر می کند. احمدی جزنی اصلاح سیاست های ارزی را از الزامات دانست و گفت: سیاست های حمایتی دولت از بخش خصوصی ناکارآمد است و با شرایط روز تولیدکنندگان بخش خصوصی، همخوانی و هماهنگی ندارد.
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید