Performancing Metrics

نوروزی در گفتگو با اتاق نیوز: قوانین تجاری ایران، با صادرات لوح فشرده تضاد دارد | اتاق خبر
کد خبر: 116870
تاریخ انتشار: 4 تیر 1394 - 09:35
اتاق نیوز- رئیس انجمن صنایع لوح‌هاي فشرده ایران گفت: به دلایل تصویب و اعمال برخی از قوانین در خصوص صادرات لوح های فشرده با محتوی(پرشده)، نرخ صدور و تولید این محصول به
اتاق نیوز- رئیس انجمن صنایع لوح‌هاي فشرده ایران گفت: به دلایل تصویب و اعمال برخی از قوانین در خصوص صادرات لوح های فشرده با محتوی(پرشده)، نرخ صدور و تولید این محصول به مرز هشدار رسیده و در شرایط خطر به سر می برد.
عبدالرضا نوروزی رئیس انجمن صنایع لوح های فشرده ایران، جایگاه صادراتی ایران را در تولید لوح های فشرده از دست رفته دانست و به اتاق نیوز اعلام کرد: در ایران، لوح های فشرده به 2 شکل خام و پرشده، تولید می شود که اغلب مشتریان بین المللی و خارجی، درخواست تولید لوح با محتوی (پرشده) دارند. وی ادامه داد: مدت زمانی می شود که وزارت ارشاد و همچنین وزارت صنعت، معدن و تجارت برای تولید این محصول قوانینی را مصوب و اجرایی کرده اند؛ به طوری که این قوانین بر نوع محتوی لوح فشرده تاکید می کند. نوروزی افزود: در این قوانین مصوب شده که تولید کنندگان اجازه تولید لوح فشرده ای که در آن محتوی مخالف با مواد و تبصره های سانسوری در وزارت ارشاد است را ندارد. از این رو بسیاری از کارگاه و کارخانجات تولید لوح فشرده محصول خود را که اغلب هم به صورت پر شده است؛ نمی توانند تولید کرده و جذب مشتری خارجی کنند. رئیس انجمن صنایع لوح های فشرده ایران با تاکید بر صادرات به شکل پلمپ شده گفت: در زمان دولت هشتم، صاحبان این صنعت با مشتریان بین المللی بسیاری روبه رو شدند که مایل بودند؛ لوح فشرده آنان در ایران به شکل با محتوی(پرشده) تولید شود. وی یادآور شد: در آن زمان، این محصول به صورت پلمپ شده تولید و به همان شکل نیز صادر می شد. این روند همچنان ادامه داشت تا اینکه دولت قوانین تازه را مصوب کرده و محتوی را در تولید محصول مد نظر قرار داد. نوروزی تصریح کرد: این قوانین با صنعت نوپا و ارزآوری همچون تولید لوح های فشرده هیچگونه همسویی و سنخیتی ندارد؛ زیرا این محصول تولیدی، پلمپ شده بوده و امکان دسترسی به محتوی آن، برای هر شخصی وجود ندارد؛ به طوری که این لوح های فشرده تنها در کشور سفارش دهنده و مشتری بین المللی قابل بازگشایی و مصرف است. رئیس انجمن صنایع لوح های فشرده ایران شتاب روند نزولی صادرات این محصول را نشات گرفته از این قانون دانست و اعلام کرد: متاسفانه کشورهایی که تا سال گذشته از مشتریان ایران به شمار می رفنتد؛ با ایجاد و احداث کارخانجات تولید لوح فشرده آن هم به شکل با محتوی(پرشده)، بازار را از دست ایران ربوده و امروزه از صادرکنندگان این محصول شده اند. وی افزود: مشتریان ایران در سطح بین الملل را برخی از کشورهای اروپایی, عراق گرجستان، افغانستان، ترکیه و.. شامل می شدند که با کاهش نرخ صادرات ایران، کشورهایی همچون عراق، افغانستان و.. در تصاحب بازار ایران برآمده و در این مسیر تازه نیز درآمدهای مطلوبی را کسب کرده اند.
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید