Performancing Metrics

طلای جهانی از صعود بازماند | اتاق خبر
کد خبر: 118184
تاریخ انتشار: 9 تیر 1394 - 11:47
اتاق نیوز - طلا در بازار جهانی با وجود تشدید بحران یونان، نتوانست از تقاضای قوی برای سرمایه گذاری بهره ببرد و تحت تاثیر صعود دلار و بهبود بازارهای سهام با سقوط روبرو ش...
اتاق نیوز - طلا در بازار جهانی با وجود تشدید بحران یونان، نتوانست از تقاضای قوی برای سرمایه گذاری بهره ببرد و تحت تاثیر صعود دلار و بهبود بازارهای سهام با سقوط روبرو شد.
هر اونس طلا برای تحویل فوری در سنگاپور پس از افزایش 0.6 درصدی در دو روز گذشته، روز جاری 0.2 درصد کاهش یافت و به 1177 دلار رسید. در بازار نیویورک هر اونس طلا برای تحویل در اوت 0.2 درصد کاهش یافت و به 1176 دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز گذشته 0.5 درصد یا 5.80 دلار افزایش داشت و به 1179 دلار رسیده بود که بالاترین قیمت از 22 ژوئن بود. طلا که در ژانویه به 1300 دلار صعود کرده بود، از اواسط مارس تاکنون در بازه 1160 تا 1230 دلار در نوسان بوده است و با وجود خوش بینی که در پی تشدید بحران بدهی یونان به وجود آمد، موفق نشد به سطح بالاتری صعود کرد. این فلز ارزشمند در ماه جاری یک درصد کاهش قیمت داشته است. طبق گزارش بانک بارکلیز، نوسان قیمت طلا در سطح اندکی در مقایسه با 10 سال گذشته بوده و بازار این فلز طی دو ماه گذشته شاهد خروج سرمایه گذاران از صندوقهای سرمایه گذاری با پشتوانه طلا بوده است با اینهمه ذخایر "اس پی دی آر گولد تراست" که بزرگترین صندوق سرمایه گذاری طلا در جهان است، هفته گذشته 9.5 تن افزایش یافت که بزرگترین افزایش از اول فوریه به این طرف بود. دلار آمریکا روز جاری در برابر سبدی از ارزهای بزرگ 0.4 درصد صعود کرد و بازارهای سهام آسیا و آمریکا با وجود اینکه نگرانیها نسبت به ورشکستگی یونان به قوت خود باقی مانده اند، صعود کردند. بر اساس گزارش رویترز، طلا که همواره یک سرمایه گذاری مطمئن در شرایط بی‌ثباتی اقتصادی و مالی به شمار می‌رود، هفته گذشته تحت تاثیر وخامت بحران بدهی یونان اندکی پشتیبانی شده بود اما به گفته تحلیلگران، با وجود اینکه این کشور به دلیل عدم توافق با وام دهندگان خارجی در آستانه ورشکستگی قرار گرفته، تقاضا برای طلا محقق نشده و ممکن است در صورت سرایت بحران بدهی یونان به کشورهای دیگر منطقه یورو، قیمت این فلز زرد هم تحت تاثیر قرار بگیرد و پشتیبانی شود. مهمترین عاملی که امسال بر قیمت طلا سنگینی می‌کند، دورنمای افزایش نرخهای بهره در آمریکاست که تقاضا برای این فلز به عنوان یک دارایی بدون بازده را محدود خواهد کرد. به گفته تحلیلگران اسکاتیا موکاتا، طلا از نظر تکنیکی همچنان ضعیف مانده و ممکن است به سطح 1163 دلار سقوط کند.
کلید واژه ها :
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید