Performancing Metrics

خواهان تغییر نام موسسه عسکریه هستیم | اتاق خبر
کد خبر: 118500
تاریخ انتشار: 10 تیر 1394 - 11:56
اتاق نیوز: مدیرعامل موسسه اعتباری عسکریه، یکی از مهمترین دلایل تلاش این موسسه برای تغییر نام خود را اجتناب از بروز مشکلات فعالیت احتمالی این موسسه در کشورهای عربی دا...
اتاق نیوز: مدیرعامل موسسه اعتباری عسکریه، یکی از مهمترین دلایل تلاش این موسسه برای تغییر نام خود را اجتناب از بروز مشکلات فعالیت احتمالی این موسسه در کشورهای عربی دانست.
امین جوادی اعلام کرد که عسکریه به معنی مکان ارتش است که کشورهای همسایه عربی نیز "عسکریه" را بانک ارتش تلقی می کنند. وی ادامه داد: موسسه اعتباری عسکریه با توجه به احتمال حضور و فعالیت در عرصه بین الملل و پرهیز از بروز مشکلات اینچنینی، چاره ای جز تغییر نام خود ندارد. مدیرعامل موسسه عسکریه، هرگونه فشار از ناحیه بانک مرکزی را برای این تغییر نام موسسه به شدت رد کرد و گفت که بانک مرکزی نیز آگاهی دارد که "عسکر"، به معنی ارتش بوده و در مورد تغییر نام موسسه عسکریه نیز هیچ فشاری به این موسسه وارد نیاورده است. مدیر عامل موسسه اعتباری عسکریه اعلام کرد که به شدت در پی تغییر نام موسسه متبوع خود است و بر این اساس موسسه فراخونی هم زده است تا هر چه سریعتر این مهم صورت پذیرد. مدیر عامل موسسه اعتباری عسکریه، ازافزایش 500 میلیاردتومانی سرمایه این موسسه و رسیدن رقم کل به 800 میلیارد تومان خبرداد و گفت که بخشی از این افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها و بخش دیگر آن از محل آورده نقدی سهامداران صورت خواهد پذیرفت.در شرایط کنونی، سرمایه موسسه اعتباری عسکریه 300 میلیارد تومان است. جوادی، با بیان این نکته که درشرایط کنونی تجهیز منابع امری بسیار دشوار است، به نسیم گفت که عرصه رقابت با توجه به کاهش نرخ سود بانکی به شدت تنگتر شده است. به گفته وی، اتخاذ سیاست انقباضی دولت، کاهش نقدینگی را هم درپی داشته که با زحمت فراوان باید مشتریان را برای حضور در این موسسه ترغیب ساخت. بر اساس این گزارش، موسسه اعتباری عسکریه از چندی قبل تر، تبلیغات رسمی خود را در رسانه های مختلف کلید زده و در فراخوان خود نیز وعده داده که به برندگان پیشنهاد نام بهتر، جوایز 500 میلیون ریالی هدیه خواهد داد. پیشتر، بانک مرکزی در دستوری به موسسات مالی و اعتباری که با نام "ائمه اطهار" فعالیت می‌کنند، با تعیین زمان معین، خواستار آن شده بود که فورا نسبت به تغییر نام خود اقدام کنند. محمود بهمنی رییس کل سابق بانک مرکزی درباره سرنوشت موسسات مالی و اعتباری که با نام "ائمه اطهار" فعالیت می‌کنند، هشدار داده بود که در صورتی که نام موسسه خود را تغییر ندهند، بانک مرکزی با همکاری نیروهای انتظامی و قضایی، تابلوهای آنها را جمع آوری خواهد کرد. وی در عین حال، تصریح کرده بود: فعالیت های اداری موسساتی مالی و اعتباری که با نام "ائمه اطهار" فعالیت می‌کنند اما اقدامی در تغییر نام موسسه خود انجام نمی‌دهند، را در بانک مرکزی همچون تغییر وضعیت از موسسه به بانک انجام نخواهیم داد.
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید