Performancing Metrics

افزایش 35 درصدی تولید گاز در دولت یازدهم | اتاق خبر
کد خبر: 119237
تاریخ انتشار: 13 تیر 1394 - 19:01
اتاق نیوز: مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با اشاره به افزایش 35 درصدی تولید گاز در دولت تدبیر و امید و طی یک سال و نیم اخیر، گفت: هم اکنون روزانه 440 میلیون مترمک...
اتاق نیوز: مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با اشاره به افزایش 35 درصدی تولید گاز در دولت تدبیر و امید و طی یک سال و نیم اخیر، گفت: هم اکنون روزانه 440 میلیون مترمکعب گاز از میدان پارس پارس جنوبی برداشت می شود.
مهدی یوسفی با بیان اینکه میدان پارس جنوبی در دنیا منحصر به فرد است، افزود: 8 درصد گاز دنیا در این میدان سهم ایران است و 50 درصد منابع گازی شناخته شده کشور نیز در این منطقه قرار دارد. وی با بیان آنکه با توسعه سایر فازهای پارس جنوبی، میزان تولید گاز به 800 میلیون متر مکعب در روز افزایش خواهد یافت، اظهار داشت: با وجود اینکه بخش اعظم تحریم های بین المللی متوجه صنعت نفت است اما با تلاش و پشتکار و بهره گیری از خرد و تدبیر، شاهد ارتقای روزافزون تولیدات هستیم به طوری که هم اکنون 25 مجتمع پتروشیمی در پارس جنوبی در حال فعالیت هستند. به گزارش منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، یوسفی با اشاره به وجود منابع نفت و گاز در خط ساحلی خلیج فارس و استان بوشهر، تصریح کرد: استقرار صنایع نفت و گاز قطعا تاثیرات جانبی را نیز به همراه دارد و تلاش خواهیم کرد حمایت های لازم را از مناطق پیرامون داشته باشیم. براساس برنامه ریزی وزارت نفت، در سال 1393 بیش از 100 میلیون مترمکعب گاز به تولید گاز کشور افزوده شده و قرار است در سال جاری نیز 100 میلیون متر مکعب گاز دیگر نیز به این تولید اضافه شود. همچنین سال گذشته، برای نخستین بار تولید 666 میلیون مترمکعب گاز در روز، به ثبت رسید.
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید