Performancing Metrics

۱۵۰ هزار آواره سودان جنوبی در پشت سیم‌های خاردار در پی زندگی امن | اتاق خبر
کد خبر: 120253
تاریخ انتشار: 17 تیر 1394 - 08:01
اتاق نیوز - شمار آوارگان سودان جنوبی در اردوگاه‌های سازمان ملل متحد به بیش از ۱۵۰۰۰۰ هزار نفر رسیده است....
اتاق نیوز - شمار آوارگان سودان جنوبی در اردوگاه‌های سازمان ملل متحد به بیش از ۱۵۰۰۰۰ هزار نفر رسیده است.

به گزارش اتاق نیوز به نقل از فارس، برای اولین بار در 18 ماه گذشته شمار آوارگان غیر نظامی سودان جنوبی به بیش از یکصد و پنجاه هزار نفر رسیده است.

بنوشته خبرگزاری «فرانسه» هم اینک 153769 هزار نفر آواره سودان جنوبی در پشت سیم خاردار‌های امن شش پناهگاه ویژه سازمان ملل متحد در سودان جنوبی هستند.

بر اساس این گزارش، غیر نظامیان بسیاری از سرتاسر سودان جنوبی به سوی این اردوگاه‌های امن سازمان ملل متحد گریخته‌اند.این در حالی است که سودان جنوبی به عنوان جدیدترین کشور جهان قرار است فردا (پنجشنبه) روز استقلال خود و جدایی از سودان شمالی را جشن بگیرد.

خبرگزاری فرانسه در خاتمه نوشت: نبردهای داخلی در سودان جنوبی هنگامی شروع شد که « سالوا کی‌یرمایاردیت » رییس جمهور سودان جنوبی « ریک ماچر» معاون خود را متهم به کودتا کرد و این باعث مجموعه‌ای از کشت و کشتار در سرتاسر این کشور فقیر و خشک همراه با موضوعات قومیتی شد.

بیشتر ساکنان شمال سودان عرب زبان هستند، در حالی که جنوبی‌ها متشکل از چندین قوم مختلف هستند که بیشتر آن‌ها مسیحی و یا پیرو باورها و مذاهب سنتی و قدیمی هستند. این منطقه،یکی از فقیرترین بخش‌های جنگ‌زده جهان محسوب می‌شود که به دلیل سال‌ها درگیری به ویرانی کشیده شده‌است.

  حدود سه چهارم ذخایر نفتی سودان در جنوب این کشور قرار دارد ولی خط لوله‌های نفت صادراتی،از شمال سودان می‌گذرد.

کلید واژه ها :
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید