Performancing Metrics

سفارت ایران در افغانستان وابسته تجاری ندارد/ اتمام 2 فاز راه‌آهن خواف-هرات | اتاق خبر
کد خبر: 120674
تاریخ انتشار: 20 تیر 1394 - 15:27
اتاق نیوز - کارشناس اقتصادی ستاد توسعه و بازسازی افغانستان وزارت امور خارجه ایران گفت: بعد از گذشت 6 ماه هنوز سفارت ایران وابسته تجاری ندارد....
اتاق نیوز - کارشناس اقتصادی ستاد توسعه و بازسازی افغانستان وزارت امور خارجه ایران گفت: بعد از گذشت 6 ماه هنوز سفارت ایران وابسته تجاری ندارد.

به گزارش اتاق نیوز به نقل از فارس، باوجود اینکه کمتر از چند ماه به برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی و امنیتی ایران و افغانستان در تهران و کابل باقی نمانده، علیرضا مرادی کارشناس اقتصادی ستاد توسعه و بازسازی افغانستان وزارت امور خارجه ایران از نداشتن وابسته تجاری ایران در سفارت افغانستان خبر داد و گفت: با وجود برخی مشکلات، همه دستگاه ها باید با همه توان برای حل مشکلات و استانداردسازی و توسعه اقتصادی تلاش کنند و در این زمینه باید وحدت رویه داشته باشند.

وی ارتباط را لازمه داشتن رقابت سالم دانست و اظهار داشت: برخی مسئولان ما تخصص و علاقه به حیطه فعالیت خود را ندارند در حالی که بسیاری از مسائل سخت با راه حل‌های ساده قابل اصلاح است.

مرادی خطوط ریلی در افغانستان را از پروژه‌های مهم در حال اجرا توسط ایران برشمرد و خاطرنشان کرد: پروژه راه آهن خواف، هرات و سنگان، فاز یک و دو آن به اتمام رسیده و فاز سه آن هم در حال اتمام است.

کارشناس اقتصادی ستاد توسعه و بازسازی افغانستان وزارت امور خارجه ایران در ادامه افزود: فاز چهار این پروژه نیز با تعهد یک شرکت ایتالیایی در حال انجام است که منجر به اتصال راه آهن شمال به جنوب و تکمیل ترانزیت به آسیای مرکزی می شود و به این طریق تجارت در افغانستان رونق می‌گیرد.

 
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید