Performancing Metrics

ایستگاه پایانی مذاکرات با بیش از 50 بار دیدار ظریف و کری | اتاق خبر
کد خبر: 120978
تاریخ انتشار: 21 تیر 1394 - 15:03
روزنامه نیویورک‌تایمز در گزارشی نوشت: انتظار می‌رود رایزنی‌های ایران و گروه 1+5 با ورود به آخرین مرحله خود و پس از سه بار تمدید ضرب الاجل مذاکرات، اکنون پس از دیداره
روزنامه نیویورک‌تایمز در گزارشی نوشت: انتظار می‌رود رایزنی‌های ایران و گروه 1+5 با ورود به آخرین مرحله خود و پس از سه بار تمدید ضرب الاجل مذاکرات، اکنون پس از دیدارهای متعدد میان وزرای امور خارجه ایران و آمریکا به توافق نهایی منجر شود.
به گزارش اتاق نیوز  به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، مذاکرات هسته‌ای میان ایران و گروه 1+5 به درازا کشیده و وارد آخرین مرحله خود شده است. اکنون مردم به بالکن‌های هتل کوبورگ محل برگزاری این مذاکرات چشم دوخته‌اند تا اطمینان یابند حصول یک توافق قطعی است یا نه. محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران حین ایستادن در بالکن در پاسخ به یک خبرنگار که سوال خود را با صدی بلند پرسیده بود گفت: ما به سختی در حال مذاکره هستیم. همچنین جان کری وزیر امور خارجه آمریکا معمولا در بیرون از هتل در مقابل خبرنگاران قرار می‌گیرد. عصاهایش را کنار یک میز کوچک قرار می‌دهد و مرتبا تکرار می‌کند که مذاکرات بسیار جدی است. وی روز گذشته پس از دیدارش با محمد جواد ظریف در پیام خود در صفحه توییتر با احتیاط نوشت که هنوز مسائل سختی برای حل شدن وجود دارد. اما کری وقتی که دیدار بعد از ظهرش با وزیر امور خارجه‌ایران به پایان رسید هیچ اظهار نظری نکرد. وی سپس با همتایان اروپایی خود در گروه 1+5‌ دیدار و دوباره چگونگی شکل گیری توافق نهایی و اینکه در این دقایق آخر روی چه موانعی باید کار شود رایزنی کرد. اما حالات وی نشان نمی دهد که هیچ مسأله‌ای باقی نمانده باشد با این حال اولین باری است که هم ایرانی ها ، هم آمریکایی ها و هم اروپایی ها از رسیدن به مرحله آخر صحبت می‌کنند. روز شنبه در حقیقت پانزدهمین روزی بود که کری برای ادامه رایزنی ها در وین حضور داشت که این طولانی ترین مدتی محسوب می‌شود که وی تاکنون به عنوان وزیر امور خارجه در یک سفر خارجی بوده است. مهمتر این است که این مدت زمان حتی از روزهایی که به دلیل شکستگی پایش در بیمارستان سپری کرده بود طولانی تر است. وی تا به حال در وین بیش از 50 بار با همتای ایرانی اش دیدار کرده است و انتظار می رود که این رایزنی‌ها به زودی به سرانجام برسد و یک توافق هسته‌ای بلند مدت میان تهران و قدرت های جهانی حاصل شود.
کلید واژه ها :
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید