Performancing Metrics

سی.بی.اس: مذاکرات به سمت توافق شتاب گرفته است | اتاق خبر
کد خبر: 121099
تاریخ انتشار: 22 تیر 1394 - 07:02
اتاق نیوز - شبکه خبری سی.بی.اس آمریکا به نقل از دیپلمات‌های آمریکایی گزارش داد مذاکرات به سمت دستیابی به توافق هسته‌ای شتاب گرفته است و این دیپلمات‌ها تا امشب باید
اتاق نیوز - شبکه خبری سی.بی.اس آمریکا به نقل از دیپلمات‌های آمریکایی گزارش داد مذاکرات به سمت دستیابی به توافق هسته‌ای شتاب گرفته است و این دیپلمات‌ها تا امشب باید از این که توافقی امکان‌پذیر خواهد بود یا خیر مطلع شوند.
به گزارش اتاق نیوز به نقل از ایسنا، شبکه خبری سی.بی.اس نیوز آمریکا گزارش داد،‌ انتظار نمی‌رود، یک‌شنبه شب توافق نهایی هسته‌ای اعلام شود و در سریع‌ترین زمان ممکن چنین توافقی دوشنبه شب اعلام خواهد شد. شبکه سی.بی.اس هم‌چنین به نقل از یک مقام ایرانی بلندپایه اعلام کرد، به لحاظ لجستیکی و به علت حجم بالای پیش‌نویس توافق، اعلام توافق در یک‌شنبه شب امکان‌پذیر نیست. از آن‌جا که تعدادی از وزیران امور خارجه کشورها باید به سراغ تعهدات دیگرشان خارج از شهر وین بروند،‌ هدف این است که مذاکرات تا دوشنبه به اتمام برسد و یک دیپلمات غربی نیز گفت: ما به هیچ وجه علاقه‌ای به تمدید دوباره مذاکرات نداریم. یک مقام بلندپایه آمریکایی نیز گفت: مذاکره‌کنندگان هم‌چنان در حال بحث درباره تعدادی از مناقشه برانگیزترین مسائل شامل نحوه برداشتن تحریم‌ها، لغو تحریم تسلیحاتی ایران و مدت محدودیت‌ها علیه توسعه برنامه هسته‌ای ایران فراتر از نخستین دهه توافق هستند. به گفته این مقام آمریکایی آخرین یک درصد مسائل مطرح باقی مانده که دشوارترین مسائل محسوب می‌شوند، ممکن است هر چیز دیگری را که تاکنون درباره آن‌ها توافق شده به خطر بیاندازند. بر اساس این گزارش مذاکره کنندگان واقعا خسته شده‌اند و دیپلمات‌های فرانسوی مشتاق به بازگشت به کشورشان هستند تا در جشن روز باستی شرکت کنند. یک دیپلمات آمریکایی گفت اکنون آشکار است که جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا نمی‌تواند منحصرا خودش را بیش‌تر از این وقف این مساله کند. کری در شانزدهمین روز مذاکرات هسته‌ای، بیش‌تر از هر وزیر امور خارجه دیگر آمریکا در 30 سال گذشته برای انجام ماموریت از کشورش خارج بوده است اما دیپلمات‌های آمریکایی این مساله را که ممکن است کری عجله به خرج داده و توافق بدی برقرار کند رد کردند.
کلید واژه ها :
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید