Performancing Metrics

نخستین نشست اعضای ستاد برنامه ششم توسعه/ ارتقای جایگاه ایران در منطقه ماموریت برنامه ششم | اتاق خبر
کد خبر: 121851
تاریخ انتشار: 22 تیر 1394 - 20:32
اتاق نیوز - رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در جمع اعضای ستاد تنظیم برنامه ششم گفت: کار مهم ما این است که در برنامه ششم از سال 95 تا 99 جایگاه ایران را در رقابت‌ها...
اتاق نیوز - رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در جمع اعضای ستاد تنظیم برنامه ششم گفت: کار مهم ما این است که در برنامه ششم از سال 95 تا 99 جایگاه ایران را در رقابت‌های منطقه‌ای ارتقا ببخشیم.

به گزارش اتاق نیوز به نقل از فارس، محمدباقر نوبخت امروز در نخستین جلسه عمومی اعضای ستاد برنامه و شورای برنامه‌ریزی برنامه ششم توسعه که با حضور جمعی از وزرا، معاون رئیس جمهور و معاونان آنها بود، اظهار داشت: مأموریت اعضاء تهیه و تنظیم برنامه ششم است و در ساختار نظام تدوین برنامه، ستاد به مثابه راهبری تهیه، تنظیم برنامه خواهد بود.

رئیس ستاد برنامه‌ریزی کشور کار اساسی برنامه‌ریزی برای برنامه ششم در شورای برنامه ریزی دانست و گفت: کار مهم ما این است که از سال 95 تا 99 جایگاه ایران را در رقابت‌های منطقه‌ای ارتقا ببخشیم.

وی با اشاره به اینکه برخلاف ادبیات دولت تدبیر و امید که اعتدال است، باید عقب ماندگی‌ برنامه‌های توسعه کشور از جمله 84 تا 94 را با شیب تند از سال 95 تا 99 داشته باشیم.

به گفته نوبخت در سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی اساس سیاست‌ها براساس سند چشم انداز 20 ساله کشور و با تاکتیک جدید به‌صورت‌واقع بینانه ترسیم شده است.

رئیس سازمان مدیریت افزود: اینکه از سال 95 تا 99 به اهداف ترسیم شده برسیم معلول 2 سری متغیر است که اول باید جایگاه و وضع موجود و تحقق آنها که محصول وضع موجود است با مروری بر گذشته حاصل شود.

نوبخت متغیر دوم را وضع مطلوب در سال 99 دانست و یادآور شد: این موضوع الهام گرفته از اهدافی است که در سند چشم انداز 20 ساله دیده شده و باید با برنامه‌ریزی آینده پژوهشی و آینده نگری باشد تا به جایگاه مطلوب در منطقه دست پیدا کنیم.

وی به ضرورت شیب تند در برنامه ششم اشاره کرد و ادامه داد: در این راستا باید از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم و برنامه ششم مربوط به دولت یازدهم است که باید ماندنی باشد تا رشد مورد نظر محقق شود.

به گفته سخنگوی دولت، در نظام تدوین برنامه ششم به گونه‌ای طراحی صورت گرفته تا از همه انجمن های تخصصی و صاحب نظران استفاده شود، تصریح شود: هر آنچه قرار است انجام شود، باید به‌ صورت لایحه طلب اجازه به مجلس برود، کار نادرستی است و لزومی ندارد، زیر براساس قانون اساسی بخشی از آن متوجه دولت است و نمی‌خواهیم مزاحم مجلس شویم. با توجه به برنامه‌های پیشین که در مقاطعی قانون شده و اجرایی شده است آن بخش‌هایی که نیاز است به کمک ما در برنامه ششم بیاید در قالب تنظیم قانون تنظیم 2 به مجلس داده شده تا در اختیار قوه مجریه قرار بگیرد.

مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید