Performancing Metrics

ترکیه در میان برترین مقاصد توریسم پزشکی | اتاق خبر
کد خبر: 122018
تاریخ انتشار: 23 تیر 1394 - 11:10
ترکیه با جذب بیش از نیم‌میلیون گردشگر درمانی نام خود را به عنوان یکی از برترین مقاصد گردشگری توریسم پزشکی در سطح جهان معرفی کرد....
ترکیه با جذب بیش از نیم‌میلیون گردشگر درمانی نام خود را به عنوان یکی از برترین مقاصد گردشگری توریسم پزشکی در سطح جهان معرفی کرد.
کشور ترکیه که در مکان ششم پربازدیدترین مقاصد گردشگری در سطح جهان قرار دارد در حوزه توریسم پزشکی نیز بر اساس اعلام اتحادیه آژانس‌های مسافرتی این کشور یکی از 10 کشور اول جهان است. در حالی که در سال 2010 تعداد 109 هزار نفر توریست پزشکی وارد خاک ترکیه شدند، این رقم در سال گذشته میلادی به 583 هزار نفر رسید که عمدتا به سبب افزایش گردشگران از کشورهایی چون لیبی، عراق و آلمان است. اگر تعداد توریست‌هایی که برای جراحی پلاستیک به ترکیه سفر می‌کنند را نیز در نظر بگیریم، این رقم به 700 هزار نفر خواهد رسید. سالانه بیش از 30 میلیون نفر در سراسر جهان برای دریافت خدمات پزشکی به کشورهای دیگر سفر می‌کنند و بیش از 150 میلیارد دلار هزینه می‌کنند که این رقم تقریبا شش برابر بیشتر از متوسط ارزش افزوده در بخش گردشگری است. در حالی که کشور ترکیه پنج سال پیش در مکان هفدهم برترین مقاصد توریسم پزشکی قرار داشت اما در حال حاضر رتبه خود را به 10 مقصد برتر در این حوزه ارتقاء داده است. به گزارش حریت، در میان کشورهای جهان، ایالات متحده آمریکا و آلمان محبوب‌ترین مقاصد توریسم پزشکی محسوب می‌شوند و هند، مالزی، کوبا، بلژیک و لهستان از دیگر کشورهای موفق در این حوزه هستند. «لونت باس» نایب رئیس شورای توسعه توریسم پزشکی ترکیه در این باره گفت با افزایش حمایت‌های دولتی و فعالیت‌های بازاریابی، تعداد توریست‌های پزشکی که ترکیه را به عنوان مقصد انتخاب می‌کنند در حال افزایش است. وی ادامه داد: ترکیه از لحاظ کیفی، در مکان سوم ارائه دهندگان خدمات درمانی، گردشگران پس از کشورهای آمریکا و آلمان قرار دارد و بسیاری از مراکز درمانی در ترکیه در حال حاضر بیش از نیم از درآمدهای خود را از محل گردشگران خارجی کسب می‌کنند. مردم اروپا عمدتا برای دریافت خدمات پزشکی مربوط به بینایی، دندانپزشکی، جراحی پلاستیک، کاشت مو و درمان های ناباروری آزمایشگاهی ترکیه را برای سفر انتخاب می‌کنند. نایب رئیس شورای توسعه توریسم پزشکی ترکیه همچنین اضافه کرد: مردم لیبی و عراق از آن جایی که نمی‌توانند خدمات مناسب پزشکی را در کشورشان دریافت کنند به ترکیه سفر کنند که از لحاظ جغرافیایی به آن‌ها نزدیک است اما مردم کشورهایی چون قطر، عربستان سعودی در درجه اول کشور آلمان را به عنوان مقصد اصلی توریسم پزشکی انتخاب می‌کنند. وزارت بهداشت ترکیه قصد دارد تعداد گردشگران درمانی این کشور را تا سال 2023 به رقم 2 میلیون نفر ارتقاء دهد که در این راه به معرفی مناطق پزشکی معاف از مالیات خواهد پرداخت.
کلید واژه ها :
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید