Performancing Metrics

عربستان هم به استقبال کنندگان از توافق هسته ای پیوست | اتاق خبر
کد خبر: 123088
تاریخ انتشار: 27 تیر 1394 - 08:30
اتاق نیوز - عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان سعودی در دیدار با باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در واشنگتن از توافق هسته ای ایران و گروه ۱+۵ استقبال کرده است....
اتاق نیوز - عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان سعودی در دیدار با باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در واشنگتن از توافق هسته ای ایران و گروه ۱+۵ استقبال کرده است.

به گزارش اتاق نیوز به نقل از رویترز، کاخ سفید اعلام کرد که دیدار عادل الجبیر با باراک اوباما بنا به درخواست ملک سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان سعودی در گفتگوی تلفنی هفته گذشته اش با رئیس جمهوری آمریکا انجام گرفته است.

بر این اساس در این دیدار دو طرف درباره تلاش های جاری کشورهایشان برای تقویت شراکت نزدیک و طولانی مدت واشنگتن و ریاض و نیز افزایش امنیت پادشاهی نفت خیز سعودی گفتگو کرده اند.

ایران و گروه ۱+۵ متشکل از آمریکا، روسیه، انگلیس، فرانسه، چین و آلمان در روز سه شنبه ۲۳ تیرماه به توافقی تاریخی برای حل و فصل نهایی موضوع هسته ای ایران دست یافتند.

بنا بر اعلام کاخ سفید بررسی اوضاع در یمن که از ابتدای بهار شاهد حملات ائتلاف تحت رهبری عربستان برای بازگرداندن عبد ربه منصور هادی رئیس جمهوری فراری این کشور به قدرت در فقیرترین کشور عربی بوده، یکی دیگر از محورهای مذاکرات وزیر خارجه عربستان با باراک اوباما بوده است.

در همین راستا قرار است جان کری وزیر خارجه آمریکا در ابتدای ماه‌ آینده میلادی به کشورهای حاشیه خلیج فارس سفر کند تا با مقام‌های این کشورها درباره توافق هسته‌ای اخیر با ایران گفتگو کند.

از سوی دیگر هفته آینده اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا نیز به ریاض، تل آویو سفر خواهد کرد تا با مقامات آنها درباره توافق هسته ای با ایران گفت و گو کند.

کلید واژه ها :
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید