Performancing Metrics

احساس یک "سوپراستار" آمریکایی در ایران | اتاق خبر
کد خبر: 123353
تاریخ انتشار: 29 تیر 1394 - 12:01
اتاق نیوز - حس تهدید تروریستی در ایران وجود نداشت. شاید به خاطر فیلم "آرگو" باشد که تصویر ذهنی مردم هنوز درگیر انقلاب ایران و گرفتن سفارت آمریکا در روزهای خیلی دور است،...
اتاق نیوز - حس تهدید تروریستی در ایران وجود نداشت. شاید به خاطر فیلم "آرگو" باشد که تصویر ذهنی مردم هنوز درگیر انقلاب ایران و گرفتن سفارت آمریکا در روزهای خیلی دور است، در حالیکه این تصاویر از واقعیت خیلی فاصله دارد.
کارن بیتریس (Karen Beatrice) اهل نیویورک است که فروردین‌ماه امسال سفری به ایران داشت و پس از بازگشت، یادداشتی نوشت تا از ترس‌ها و نگرانی‌های بیهوده‌ای که پیش از سفر به ایران درگیر آن‌ها بود و باعث می‌شد در تصمیم‌اش مردد باشد بگوید و تجربه‌اش را از این سفر به اشتراک بگذارد تا راهنمای کوچکی را در اختیار شهروندان کنجکاو آمریکایی دیگری که تمایل دارند به ایران سفر کنند و این تمدن کهن را ببینند، اما همچنان تردید دارند، قرار دهد. او در این یادداشت نوشته است: «یک نگرانی قبل از سفر به ایران داشتم و آن این بود که با شرکت در این تور ارتباطم به طور کامل با جامعه‌ام قطع می‌شد، چون آمریکا سفارتخانه‌ای در ایران ندارد تا اگر مساله‌ای پیش آمد به آن مراجعه کنم. به خودم اجازه ندادم این حقیقت مساله‌ای برای من به وجود آورد، به آن بی‌توجهی کردم، در هر صورت چندبار ممکن است پیش آید که یک نفر به کشوری سفر کند و از سفارتخانه‌ی متبوع‌اش کمک بگیرد؟» او سپس درباره‌ی سفرش به ایران نوشته است: «در طول سفر اصلا احساسات ضد آمریکایی ندیدم، بلکه برعکس مردم ایران با من مثل یک ستاره‌ی سینما برخورد می‌کردند و می‌خواستند با من عکس بگیرند. حس تهدید تروریستی در کل ایران وجود نداشت. شاید به خاطر فیلم «آرگو» باشد که تصویر ذهنی مردم هنوز درگیر انقلاب ایران، گرفتن سفارت آمریکا و گروگان‌گیری که در روزهای خیلی دور اتفاق افتاد، است. این تصاویر از واقعیت خیلی فاصله دارد.» «بیتریس» در بخش دیگری از این یادداشت به مسیری که در ایران سفر کرده اشاره‌ای داشته است: «مسیری که ما رفتیم خیلی زیبا بود، به ویژه قم که من در تورهای دیگر ندیدم سفر به آن درنظر گرفته شده باشد. این بهترین قسمت سفر ما در ایران بود و نباید آن را از دست بدهید. غذای ما در طول سفر، عالی و راهنمای تور، راننده‌ و ماشین ما خیلی خوب بود، همه چیز بدون مشکل بود. ایران بی‌دغدغه و سفر به آن خیلی آسان است. بدون شک یک کمبود اطلاعاتی در گردشگران آمریکایی نسبت به ایران وجود دارد که باید اصلاح شود.»
کلید واژه ها :
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید