Performancing Metrics

تداوم حملات عربستان به یمن | اتاق خبر
کد خبر: 123384
تاریخ انتشار: 29 تیر 1394 - 12:25
منابع خبری از ادامه حملات وحشیانه جنگنده‌های آل سعود به یمن خبر داده و اعلام کردند که عربستان در حملات جدیدش کشتارهای دسته جمعی جدیدی را در یمن رقم زده‌ و 20 تن از غیر...
منابع خبری از ادامه حملات وحشیانه جنگنده‌های آل سعود به یمن خبر داده و اعلام کردند که عربستان در حملات جدیدش کشتارهای دسته جمعی جدیدی را در یمن رقم زده‌ و 20 تن از غیرنظامیان را به شهادت رسانده است.
به گزارش اتاق نیوز به نقل از شبکه خبری المیادین، جنگنده‌های ائتلاف سعودی در تازه‌ترین حملات خود دست به کشتار دسته جمعی جدیدی در استان صعده زده و خانه‌های غیرنظامیان را هدف قرار دادند که این حملات 20 شهید و 10 زخمی بر جای گذاشت. یک منبع محلی در مصاحبه با پایگاه خبری "سبأ" یمن تصریح کرد که جنگنده‌های سعودی ظهر روز جمعه 15 حمله به منطقه "الطلح" داشتند. حملات این ائتلاف به مأرب، عمران و صنعاء نیز صورت گرفت. این جنگنده‌ها در دو حمله بازاری را در خریز در جنوب صنعاء هدف قرار دادند. ارتش و کمیته‌های مردمی یمن نیز تروریست‌های القاعده و داعش و مزدوران آل سعود را از فرودگاه عدن بیرون راندند. نیروهای یمن همچنین در "خور مکسر" پیشروی‌هایی داشته و به تروریست‌ها تلفات و خسارت‌های بسیاری وارد کردند. در همین حال، نیروهای القاعده و مزدوران آل سعود تاسیسات "سد الجبلین" را در تعز و انبار استراتژیک گاز را در این استان هدف قرار دادند تا مردم این استان را از این نیازهای اساسی‌شان محروم کنند. اخباری تایید نشده از تصمیم انصارالله برای خروج از صنعاء از سوی دیگر، پایگاه خبری یمنی 24 به نقل از برخی منابع آگاه در صنعاء مدعی شد که دستورات جدید و غافلگیرانه‌ای از سوی عبدالملک الحوثی، رهبر جنبش انصارالله مبنی بر خروج تمامی فرماندهی نظامی و مسئولان سیاسی و نیز شبه‌نظامیان مستقر در صنعاء و انتقال آنها به صعده در شمال یمن صادر شده است. منابع تصریح کردند که محمدعلی الحوثی، رئیس کمیته انقلابی در صنعاء دستورات را از عبدالملک الحوثی، رهبر انصارالله دریافت کرده است که طبق آن، تمامی فرماندهان نظامی و سیاسی مستقر در صنعاء در نزدیک‌ترین زمان ممکن از این استان خارج شده و به صعده بروند. در همین حال، محمد بن سلمان، وزیر دفاع عربستان و جانشین ولیعهد این کشور از یگان‌های نیروهای مسلح در جنوب عربستان که مناطق یمنی را هدف قرار می‌دهند، بازدید کرد.
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید