Performancing Metrics

آماده افزایش همکاری نظامی با اسرائیل هستیم | اتاق خبر
کد خبر: 123755
تاریخ انتشار: 30 تیر 1394 - 10:01
اتاق نیوز - طبق آنچه که وزیر دفاع آمریکا در سفر به تل‌آویو اعلام کرد، آمریکا آماده افزایش همکاری نظامی خود با اسرائیل است....
اتاق نیوز - طبق آنچه که وزیر دفاع آمریکا در سفر به تل‌آویو اعلام کرد، آمریکا آماده افزایش همکاری نظامی خود با اسرائیل است.
به گزارش اتاق نیوز به نقل از خبرگزاری فرانسه، اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا در کنفرانس خبری با موشه یعالون، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی عنوان داشت: ما درخصوص پاره‌ای از تدابیر جهت تقویت امنیت مشترکمان همچون دفاع ضدموشکی و طرح‌ریزی نظامی یا امنیت اطلاعاتی گفت‌وگو کردیم. وی افزود: می‌توانیم در زمینه همکاری نظامی میان تل‌آویو و واشنگتن چیزهای زیادی بسازیم و این دیدگاه آمریکا است. یعالون در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا تل‌آویو تمایل دارد کمک‌های بیشتری را از آمریکا پس از توافق هسته‌ای با ایران به دست آورد، گفت پس از اینکه وزارتخانه او نتایج توافق هسته‌ای با ایران را ارزیابی کرد جواب این سوال را در «آخر سال» می‌دهد. وی افزود: باید بررسی‌هایی را انجام دهیم و تمرکز زیادی بر تاثیر این توافق داشته باشیم. یعالون عنوان داشت: ما معتقدیم که ایران توانایی‌های خود را در زمینه سلاح‌های سنتی تقویت خواهد کرد. در همین حال وزیر دفاع آمریکا گفته است که ایالات متحده به اسرائیل برای "مقابله با نفوذ ایران در منطقه" کمک خواهد کرد. کارتر که در مرحله اول از سفرش به خاورمیانه، به اسرائیل سفر کرده، پیش از آغاز گفت‌وگوهای رسمی با موشه یعالون به شمال سرزمین‌های اشغالی رفتند تا از یک ناحیه مرزی با لبنان بازدید کنند. کارتر در نزدیکی مرز لبنان گفت: "مسلم است که حزب‌الله (لبنان) توسط ایران حمایت می‌شود. به همین خاطر، ایالات متحده به حمایت از اسرائیل برای مقابله با نفوذ ایران در منطقه ادامه خواهد داد." از سوی دیگر وزیر جنگ اسرائیل در کنفرانس خبری مشترک با اشتون کارتر در تل آویو گفت: "ما در مورد توافق اتمی ایران به طور جدی اختلاف نظر داریم و در پی امضای آن، به شدت نگران آینده هستیم." یعالون در عین حال افزود: "اما ما (اسرائیل و آمریکا) درباره این موضوع، در کنار موضوعات مهم دیگر، به طور بی پرده با هم صحبت می کنیم." اشتون کارتر هم تاکید کرد دولت اوباما در "تعهد محکم آمریکا برای حفظ برتری تسلیحاتی کیفی اسرائیل نسبت به کشورهای منطقه" قصور نخواهد کرد. وزیر دفاع آمریکا همچنین بر گسترش همکاری های نظامی و امنیتی از جمله در عرصه دفاع موشکی تاکید کرد. او گفت اسرائیل سال آینده اولین متحد واشنگتن خواهد بود که نیروی هوایی آن از هواپیمای بسیار پیشرفته اف-۳۵ برخوردار خواهد شد. وزیر دفاع آمریکا قرار است امروز سه شنبه با نخست وزیر اسرائیل دیدار کند. او پس از اسرائیل به اردن و عربستان سعودی خواهد رفت.
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید