Performancing Metrics

شمار آوارگان داخلی عراق به بیش از 3 میلیون تن رسید | اتاق خبر
کد خبر: 124157
تاریخ انتشار: 31 تیر 1394 - 09:27
اتاق نیوز - سخنگوی سازمان ملل اعلام کرد، شمار آوارگان داخلی عراق در حال حاضر به بیش از سه میلیون و یکصد هزار تن رسیده است....
اتاق نیوز - سخنگوی سازمان ملل اعلام کرد، شمار آوارگان داخلی عراق در حال حاضر به بیش از سه میلیون و یکصد هزار تن رسیده است.
به گزارش اتاق نیوز به نقل از خبرگزاری شینهوا، "فرحان حق"، سخنگوی سازمان ملل در جمع خبرنگاران گفت: دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل گزارش داده است که درگیری‌ها در الانبار موجب شده تا حدود 300 هزار تن از ماه آوریل به آوارگان جدید در منطقه رمادی اضافه شوند. اکثر مناطق استان الانبار در غرب عراق به دست تروریست‌های داعش افتاده است و نیروهای امنیتی عراق ماه‌هاست که برای بازپس‌گیری شهرها و مراکز مهم استان‌ها مبارزه می‌کنند. براساس گزارش دفتر هماهنگی امور بشردوستانه، بسیاری از مردم از زمان آغاز بحران‌ها در ژانویه گذشته بارها آواره شده‌اند و هم‌اکنون نیازمند دریافت آب، غذا، پناهگاه و خدمات درمانی هستند. فرحان حق گفت: به دلیل افزایش دمای هوا و تهدید کم‌آبی، ارسال آب و سایبان حیاتی است. با این وجود، تامین مالی عملیات‌های بشردوستانه به شدت دشوار شده است. بیش از 90 درصد درخواست‌های سازمان ملل در سال 2015 تامین مالی نشده است و همین امر موجب شده تا بسیاری از عملیات‌های بهداشتی، آبرسانی و ارسال مواد غذایی و اسکان آواره‌ها با مشکل مواجه شود. شرایط امنیتی در عراق از ژوئن 2014 به شدت رو به وخامت بوده و این زمانی بود که درگیری‌های خونین میان نیروهای امنیتی عراق و تروریست‌های داعش بالا گرفت. هیات امدادرسانی سازمان ملل در امور عراق هفته گذشته گزارش داد که از اول ژانویه 2014 تا پایان آوریل 2015، دست‌کم 14 هزار و 947 غیرنظامی کشته و 29 هزار و 189 تن دیگر در جریان درگیری‌های مسلحانه سراسر عراق زخمی شدند.
کلید واژه ها :
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید