Performancing Metrics

هندی‌ها برای مذاکره نحوه پرداخت بدهی ۶.۵ میلیارد دلاری«شنبه» به ایران می‌آیند | اتاق خبر
کد خبر: 124597
تاریخ انتشار: 1 مرداد 1394 - 21:30
اتاق نیوز - رویترز اعلام کرد: هندی‌ها روز شنبه به ایران می‌آیند تا در مدت دو روز درباره نحوه پرداخت بدهی ۶.۵ میلیارد دلاری نفتی به ایران مذاکره کنند همچنین گروهی نیز ...
اتاق نیوز - رویترز اعلام کرد: هندی‌ها روز شنبه به ایران می‌آیند تا در مدت دو روز درباره نحوه پرداخت بدهی ۶.۵ میلیارد دلاری نفتی به ایران مذاکره کنند همچنین گروهی نیز برای نحوه توسعه میدان گازی فرزاد B گفت‌وگو خواهند کرد.

به گزارش اتاق نیوز به نقل از رویترز، مقامات هندی این هفته به این ایران می‌آیند تا درباره نحوه پرداخت بدهی‌های نفتی با مسئولان ایرانی صحبت کنند.

سه منبع آگاه در این رابطه گفت: راجوا مهریشی وزیر اقتصاد و دارایی هند سرپرستی تیم اعزامی هند از رسرو بانک و بانک دولتی (UCO) و شرکت‌های نفتی را برعهده خواهد داشت.

به گفته آنها این هیئت اقتصادی-بانکی 25 و 26 جولای (سوم و چهارم مرداد) در ایران خواهند بود.

براساس این گزارش، هند چهارمین کشور مصرف‌کننده نفت در جهان 6.5 میلیارد دلار از بابت خریدهای نفتی به ایران بدهی دارد که هنوز به دلیل تحریم‌های اعمالی از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا و مشکلات انتقال پول پرداخت نکرده است.

پالایشگاه‌های هندی 55 درصد پول‌های نفتی ایران را طی سال‌های تحریم از فوریه 2013 پرداخت نکرده‌اند و به ازای 45 درصد بقیه به پول روپیه از طریق بانک دولتی (UCO) پرداخت کرده‌‌اند که ایران  کالاهای ضروریاز آنها خریداری کرده است.

منابع آگاه اعلام کردند: ایران انتظار دارد که بدهی‌های نفتی هند را در این مرحله پیگیری کند.

غلامرضا انصاری نماینده ایران هفته گذشته به رویترز گفت: ایران به زودی گفت‌وگویی را با هند برای پایان دادن به سازوکارهای پرداخت میلیون دلار بدهی انجام دهد.

براساس این گزارش شرکت نفتی ایسار اویل 3.34 میلیارد دلار، شرکت پتروشیمی و پالایشگاهی مانگالور 2.49 میلیارد دلار و شرکت نفتی اویل کروپ 571 میلیون دلار به ایران بدهی دارند.

همچنین منابع اعلام کردند: شرکت‌های HPCL مبلغ 97 میلیون دلار، و هندوستان پترولیوم 29 میلیون دلار باید به ایران پرداخت کنند.

همچنین منابع آگاه اعلام کردند حدود 170 میلیارد روپیه معادل 2.67 میلیارد دلار پول ایران در بانک دولتی UCO هند بلوکه شده است.

به گفته منابع آگاه، شرکت ONGCویدش بزرگترین شرکت اکتشاف نفت و گاز و بزرگترین بازوی سرمایه‌گذاری هند در روزهای‌ آینده با مسئولان ایرانی درباره توسعه میدان گازی فرزاد «ب» مذاکره خواهد کرد.

هند دومین مشتری بزرگ نفتی ایران بعد از چین است که میزان خرید نفت از تهران را تحت فشارهای تحریم کاهش داد. با وجود این در سه ماهه منتهی به ژوئن این کشور میزان واردات نفت خود از ایران را 50 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داد و به رقم 306 هزار بشکه در روز رساند.

کلید واژه ها :
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید