Performancing Metrics

ضرورت سرمایه گذاری های مشترک با شرکت های خارجی در پسا تحریم | اتاق خبر
کد خبر: 124986
تاریخ انتشار: 4 مرداد 1394 - 10:00
اتاق نیوز- مهم ترین مواردی که در شرایط پسا تحریم باید مورد توجه قرار بگیرد؛سرمایه گذاری های مشترک با شرکت های بزرگ خارجی و نیز انتقال دانش فنی آن ها به کشور است....
اتاق نیوز- مهم ترین مواردی که در شرایط پسا تحریم باید مورد توجه قرار بگیرد؛سرمایه گذاری های مشترک با شرکت های بزرگ خارجی و نیز انتقال دانش فنی آن ها به کشور است.
حسین سلاح ورزی رئیس اتاق بازرگانی خرم آباد با بیان این مطلب به خبرنگار اتاق نیوز گفت: اوایل انقلاب به دلیل جنگ و تحریم ها ناچار به خودکفایی در حوزه های گوناگون شدیم.اما بعد از سال ها پی بردیم که این روش درستی نبوده است .تقریبا هیچ زمانی به شکل متعادل کار نکردیم.در یک برهه به دنبال این بودیم که همه چیز را در داخل تولید کنیم و زمانی فقط به فکر واردات بودیم . سلاح ورزی با اشاره به شرایط پسا تحریم اظهار داشت:باید همزمان با ورودشرکت های بزرگ خارجی به کشور،داراری برنامه باشیم و به جای این که با ایراد تعرفه ها و ممنوعیت ورود کالاهای خارجی به دنبال حمایت از تولید داخل باشیم ،زمینه ایی فراهم کنیم تا بتدریج هم انتقال دانش فنی را داشته باشیم و هم با سرمایه گذاری های مشترک امکان توسعه اقتصادی کشور را فراهم کنیم. وی با تاکید بر مخالفت ممنوعیت ورود کالاها به کشور به منظور حمایت از تولید داخل گفت: توسعه نیاز به رقابت دارد. با ورود کالاهای خارجی فرصتی فراهم می شود تا تولید کنندگان داخل وارد رقابت شده و کیفیت محصولات تولید خود را افزایش دهند.قطعا ممنوعیت واردات در دراز مدت به ضرر کشور خواهد بود. رئیس اتاق بازرگانی خرم آباد با اشاره به این که بایداز تجربیات کشورهای دیگر استفاده کنیم؛بر ضرورت سرمایه گذاری های مشترک با کشور های دیگر تاکید کرد و گفت:مهم ترین مواردی که در شایط پسا تحریم باید مورد توجه قرار بگیرد؛سرمایه گذاری های مشترک با شرکت های بزرگ خارجی و نیز انتقال دانش فنی آن ها به کشور است.
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید