Performancing Metrics

حزب جنبش ملی‌گرای ترکیه ممنوعیت فعالیت حزب حامی کردها را خواستار شد | اتاق خبر
کد خبر: 125816
تاریخ انتشار: 6 مرداد 1394 - 17:00
اتاق نیوز - رهبر حزب جنبش ملی‌گرای ترکیه از دفتر دادستان کل خواست تا حزب حامی کردهای ترکیه موسوم به حزب مردم دموکراتیک را ممنوع الفعالیت و تعطیل کند....
اتاق نیوز - رهبر حزب جنبش ملی‌گرای ترکیه از دفتر دادستان کل خواست تا حزب حامی کردهای ترکیه موسوم به حزب مردم دموکراتیک را ممنوع الفعالیت و تعطیل کند.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه صباح، صلاح الدین دمیرتاش، یکی از رهبران حزب مردم دموکراتیک در واکنش به صحبت‌های دولت باغچلی، رهبر حزب جنبش ملی‌گرای ترکیه گفت: حزب جنبش ملی گرا باید اول گذشته آلوده به خون خود را بررسی کند و بعد از سیستم قضایی کشور بخواهد تا حزب ما را تعطیل کند. در جریان یک دوره 60 روزه در تشکیل دولت جدید ترکیه، 28 حزب سیاسی بسته شده و بسیاری دیگر نیز در شرف تعطیلی هستند. در همین حال، مصطفی شنتوپ، معاون رهبر حزب عدالت و توسعه ترکیه پس از انتقاد از حزب دموکراتیک مردم به خاطر ناکامی در محکوم کردن خشونت ها و درگیری‌های اخیر پ.ک.ک گفت، احزاب سیاسی تنها به یک دلیل در ترکیه تعطیل می‌شوند وآن ارتباط با یک سازمان تروریستی است. سیف الدین گورسل، مدیر مرکز تحقیقات اجتماعی و اقتصادی دانشگاه باغچه شهیر به تودی زمان گفت: احساس می کنم که این درخواست برای تعطیلی حزب حامی کردها بخشی از استراتژیک برای تشکیل یک دولت تک حزبی است. وی افزود: رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه به دنبال برگزاری انتخاباتی زودهنگام است و با انجام عملیات نظامی و هدف قرار دادن حزب مردم دموکراتیک می‌خواهد این مساله را تضمین کند.
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید