Performancing Metrics

"توافق هسته‌ای" دلیل دعوت اوباما از دموکرات‌های مجلس نمایندگان | اتاق خبر
کد خبر: 126056
تاریخ انتشار: 7 مرداد 1394 - 12:16
اتاق نیوز - رئیس جمهور آمریکا به منظور جلب حمایت کنگره از توافق هسته‌ای از دموکرات‌های مجلس نمایندگان دعوت کرده تا به کاخ سفید بروند....
اتاق نیوز - رئیس جمهور آمریکا به منظور جلب حمایت کنگره از توافق هسته‌ای از دموکرات‌های مجلس نمایندگان دعوت کرده تا به کاخ سفید بروند.
به گزارش اتاق نیوز به نوشته نشریه پولیتیکو، کاخ سفید امروز (چهارشنبه) میزبان دموکرات‌های مجلس نمایندگان است و باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا احتمالا در این جلسه از آنها خواهد خواست تا از توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 حمایت کنند. این جلسه از سری نشست‌هایی است که رئیس جمهور آمریکا برای ارائه توافق هسته‌ای که 14 ژوئن در وین حاصل شد به قانوگذاران کشورش برگزار کرده است. هفته گذشته نیز تعدادی از یهودیان دموکرات جلسه‌ای را با مشاوران ارشد کاخ سفید داشتند و گروهی از قانونگذاران به طور شخصی با اوباما دیدار کردند. به نوشته پولیتیکو، کنگره‌ آمریکا کمتر از 2 ماه فرصت دارد تا توافق هسته‌ای را مورد بازبینی قرار دهد و برای رد یا تایید آن رای‌گیری کند. از این رو رای دموکرات‌ها برای رئیس جمهور اوباما از اهمیت زیادی برخوردار است. انتظار می‌رود جمهوری‌خواهان کنگره این توافق را رد کنند. اتفاقی که اوباما تهدید به وتوی آن کرده است. کنگره برای خنثی کردن وتوی رئیس جمهور به دو سوم آرا نیاز دارد بنابراین دموکرات‌های سنا و مجلس نمایندگان در اینجا نقشی کلیدی خواهند داشت. رهبران هر دو حزب دموکرات‌ و جمهوری‌خواه قرار است به زودی نشستی را با حضور وندی شرمن معاون وزیر امور خارجه و مذاکره کننده ارشد آمریکا در رایزنی‌های هسته‌ای ایران و گروه 1+5 برگزار کنند.
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید