Performancing Metrics

افزایش آسیب های اجتماعی از تبعات بیکاری | اتاق خبر
کد خبر: 127019
تاریخ انتشار: 12 مرداد 1394 - 09:35
اتاق نیوز - یک رفتار شناس و آسیب شناس اجتماعی با تاکید بر اینکه افسردگی ناشی از بیکاری باعث افزایش آمار طلاق، خودکشی و افزایش تعداد زنان بیوه می شود، گفت: بیکاری هم آس
اتاق نیوز - یک رفتار شناس و آسیب شناس اجتماعی با تاکید بر اینکه افسردگی ناشی از بیکاری باعث افزایش آمار طلاق، خودکشی و افزایش تعداد زنان بیوه می شود، گفت: بیکاری هم آسیب و هم بستر آشکار ساز آسیب های مختلفی مانند دزدی، فساد اقتصادی، تنش های خانوادگی و مهاجرت است.
دکتر مجید ابهری با بیان اینکه تعطیلی کارخانه ها و رکود صنعتی ناشی از تحریم های اقتصادی باعث افزایش بسیاری از بیکاران شد، افزود: نیروهای متخصص و ماهر نیز یا راه مهاجرت در پیش گرفته و یا با مشارکت سایر همکاران به فعالیت های تولیدی و بازرگانی پرداخته اند. وی افسردگی ناشی از بیکاری و تنش‌های رفتاری حاصل از آن را عامل افزایش آمار طلاق، خودکشی، افزایش زنان بیوه، جوان و کودکان تک والد دانست و گفت: بیکاری هم آسیب و هم بستر آشکارساز آسیب های مختلفی مانند دزدی، فساد اقتصادی، تنش های خانوادگی و مهاجرت است. این متخصص علوم رفتاری اظهار کرد: در حال حاضر اگر دست فروشی و فروش اقلام مختلف در چهار راه ها را کار مفید به حساب نیاوریم، در این صورت 50 درصد نیروی کار کشور نه شاغل و نه بیکار هستند. ابهری یادآور شد: دست فروشی در 10 سال اخیر از 3 تا 20 برابر افزایش یافته است و شهرک های حاشیه ای با همه عوارض و آسیب های خود محصولی از بیکاری در جامعه محسوب می شوند. این عضو هیات علمی دانشگاه تصریح کرد: از نگاه رفتارشناسی سازمانی وقتی یک نفر از شغل خود رضایت نداشته باشد و صرفا برای سیر کردن شکم خود و خانواده شغلی را اختیار کند؛ در این صورت نارضایتی شغلی، کاهش کارآمدی، افت بازدهی و ناراضی تراشی از عوارض اصلی عدم رضایت شغلی است. وی در پایان خاطر نشان کرد: افسردگی، بیماری های روحی و روانی، مشکلات خانوادگی نیز از عوارض تحمیلی و عصبی عدم رضایت شغلی است.
کلید واژه ها :
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید