Performancing Metrics

نیمی از والدین از اعتیاد فرزندشان اطلاعی ندارند | اتاق خبر
کد خبر: 127040
تاریخ انتشار: 12 مرداد 1394 - 09:52
اتاق نیوز - مدیر کل دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری با اشاره به اینکه 55 درصد والدین بعد از پنج سال از اعتیاد فرزندانشان مطلع می‌شوند، اظهار...
اتاق نیوز - مدیر کل دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری با اشاره به اینکه 55 درصد والدین بعد از پنج سال از اعتیاد فرزندانشان مطلع می‌شوند، اظهار کرد: آشفتگی درون خانواده و بی‌تفاوتی شدید خانواده‌ها به فرزندان می‌تواند زمینه آسیب‌های اجتماعی را در فرزندان تقویت کند.
دکتر حمید صرامی با اشاره به اینکه 43 درصد دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور اطلاع کافی در خصوص مواد مخدر ندارند، گفت: بر اساس تحقیقات و پژوهش‌های انجام شده بر روی این دانشجویان، 21 درصد آن‌ها دارای احساس پوچی در زندگی هستند و 86 درصد آنها نیز از انجام کارهای هیجان آور لذت می برند. این مسئله موجب می شود که 1.5 درصد دانشجویان نام برده شده اقدام به مصرف مواد کنند. وی تصریح کرد: آشفتگی درمحیط خانواده، عدم دلبستگی و سازش میان والدین وفرزندان، پرخاشگری، احساس خجالت، گوشه گیری، ضعف مهارت‌های اجتماعی و برقرای رابطه با همسالان از جمله عوامل خطر قبل از دوران تحصیل در دانشگاه است که می تواند منجر به مصرف مواد شود. این آسیب شناس اجتماعی با اشاره به اینکه نگاه‌های سخت گیرانه برخی از خانواده‌ها نسبت به فرزندانشان می‌تواند منجر به آشفتگی در فرزندان یا ترغیب به مصرف مواد مخدر شود، بیان کرد: در محیط بیشتر این خانواده‌ها سکوت یا سر و صدای زیادی وجود دارد که از علامت استرس حاکم در محیط خانواده است. مدیرکل دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری اظهار کرد: توهین، سخت گیری، آشفتگی درون خانواده و بی تفاوتی شدید خانواده ها به فرزندان می تواند زمینه ساز آسیب های اجتماعی را در آنها تقویت کند. صرامی با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر میزان دلبستگی میان خانواده‌ها و فرزندان در بعضی از خانواده‌ها کاهش داشته است، تصریح کرد: جوانان و نوجوانان امروزی بیشتر زمان خود را در شبکه‌های اجتماعی می گذرانند و بدین ترتیب 55 درصد والدین بعد از گذشت پنج سال از اعتیاد فرزندانشان مطلع می شوند. این آسیب شناس اجتماعی در پایان خاطرنشان کرد: ترک محیط منزل، دوری از خانواده، عدم نظارت های اجتماعی، عدم اعتماد به نفس، فشار هم سالان، بروز مشکلات عاطفی و پرخاشگری از عوامل زمینه ساز مصرف مواد مخدر درهنگام تحصیلان دانشجویان در داخل و خارج از دانشگاه است.
کلید واژه ها :
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید