Performancing Metrics

توافق یمن و مصر درباره همکاری نظامی | اتاق خبر
کد خبر: 127932
تاریخ انتشار: 15 مرداد 1394 - 19:29
اتاق نیوز - رئیس جمهور مستعفی یمن و سیسی در قاهره در خصوص حمایت از بنادر یمن و آموزش نیروهای ارتش این کشور به توافق رسیدند....
اتاق نیوز - رئیس جمهور مستعفی یمن و سیسی در قاهره در خصوص حمایت از بنادر یمن و آموزش نیروهای ارتش این کشور به توافق رسیدند.
به گزارش اتاق نیوز به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی یمن که برای شرکت در مراسم افتتاحیه کانال جدید سوئز به قاهره سفر کرده است ضمن تبریک به مناسبت افتتاح یکی از مهمترین پروژه‌های استراتژیک در مصر، منطقه و جهان تاکید کرد که این کشور از تجارب پیشتازانه مصر در زمینه‌های مختلف به ویژه برای آبادسازی یمن استفاده خواهد کرد. در همین حال عبدالفتاح سیسی رئیس جمهوری مصر با اشاره به تحولات اخیر یمن به بررسی آخرین اقدامات گروه‌های حامی منصور هادی در یمن پرداخت. پیشتر نیز منصور هادی در پیامی در صفحه شخصی‌اش در پایگاه اجتماعی فیس بوک مدعی شد: پیروزی‌های ما در یمن پایانی ندارد و تا آزادی کامل یمن به مبارزاتمان ادامه می‌دهیم. سیسی تاکید کرد که حمایت از امنیت ملی عربی به ویژه حمایت از امنیت و ثبات دریای سرخ و کشتیرانی از اولویت‌های رهبری مصر به شمار می‌رود. وی در عین حال تاکید کرد که شهروندان یمنی در زمینه‌های مختلف بویژه پزشکی و توسعه‌ای تحت نظارت ویژه دولت مصر خواهند بود. از سوی دیگر ریاض یاسین، وزیر خارجه دولت مستعفی یمن با اشاره به مذاکرات میان روسای جمهور مصر و یمن این گفتگوها را ثمربخش توصیف کرد. وی گفت، رئیس جمهوری مستعفی یمن خواستار بازدید نیروهای دریایی مصر از بنادر عدن شد و تاکید کرد که همکاری نظامی میان یمن و مصر در آموزش نیروهای ارتش یمن که برای حمایت از باب المندب تلاش می‌کنند، مهم است و این همکاری وجود دارد. وزیر خارجه دولت مستعفی یمن گفت: سیسی در جریان این دیدار بر لزوم پایان دادن به درگیری‌های یمن تاکید کرده است زیرا طولانی شدن این درگیری‌ها موجب تخریب کامل زیرساخت‌ها خواهد شد. سیسی در این دیدار همچنین بر لزوم دستیابی به راهکاری سیاسی برای حل این بحران تاکید کرد.
کلید واژه ها :
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید