Performancing Metrics

اجرای کنوانسیون منع استفاده از تسلیحات شیمیایی در میانمار | اتاق خبر
کد خبر: 128168
تاریخ انتشار: 17 مرداد 1394 - 16:23
اتاق نیوز - یک سازمان دیده‌بان بین‌المللی اعلام کرد، کنوانسیون منع استفاده از تسلیحات شیمیایی که استفاده، ذخیره و تولید تسلیحات شیمیایی را منع می‌کند، در میانمار ...
اتاق نیوز - یک سازمان دیده‌بان بین‌المللی اعلام کرد، کنوانسیون منع استفاده از تسلیحات شیمیایی که استفاده، ذخیره و تولید تسلیحات شیمیایی را منع می‌کند، در میانمار اجرایی می‌شود.
به گزارش اتاق نیوز به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، پیشتر این کشور جنوب شرق آسیا با اتهاماتی مبنی بر ذخیره و استفاده از چنین تسلیحاتی روبرو بود. در همین حال سازمان منع استفاده از تسلیحات شیمیایی در لاهه اعلام کرد، میانمار امروز صد و نود و یکمین کشوری است که به این کنوانسیون می‌پیوندد. عضویت میانمار اجرای این کنوانسیون را در سطح گسترده‌تر ممکن می‌کند. از زمانی که در سال 1997 ممنوعیت استفاده و ذخیره سلاح‌های شیمیایی برای اولین بار مطرح شد، 191 کشور کنوانسیون مربوط به آن را امضا کرده‌اند. در حال حاضر پنج کشور عضو این کنوانسیون نیستند: آنگولا، مصر، رژیم صهیونیستی، کره‌شمالی و سودان جنوبی. در ژوئیه 2014 چهار خبرنگار میانماری به دلیل نوشتن مقاله‌هایی و متهم کردن ارتش به تولید سلاح‌ شیمیایی به 10 سال حبس متهم شدند. همچنین در سال 2005 یک گروه حقوق بشری مستقر در لندن خونتای سابق این کشور را به استفاده از سلاح‌های شیمیایی علیه "کارن‌ها" متهم کرد.
کلید واژه ها :
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید