Performancing Metrics

واردات دارو افزایش نمی‌یابد | اتاق خبر
کد خبر: 128378
تاریخ انتشار: 18 مرداد 1394 - 12:19
اتاق نیوز - مدیرکل نظارت و ارزیابی دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو گفت: امیدواریم پس از توافقی که صورت گرفته شاهد تحولات مثبتی در حوزه دارو باشیم و قطعا پس از توافق
اتاق نیوز - مدیرکل نظارت و ارزیابی دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو گفت: امیدواریم پس از توافقی که صورت گرفته شاهد تحولات مثبتی در حوزه دارو باشیم و قطعا پس از توافق نیز افزایش واردات نخواهیم داشت به طوریکه میزان واردات در همان سقف گذشته یا کمتر خواهد بود.
دکتر مهدی پیرصالحی، با بیان اینکه تحریم‌ها باعث فشارهای سنگینی در حوزه دارو شد، اظهار کرد: بعد از توافقات اولیه در لوزان شاهد تاثیراتی در زمینه دارو بودیم و این موضوع کمک کرده تا در مراودات دارویی بتوانیم بحران دارویی را در سال 92 مدیریت کنیم. وی گفت: در بحث تحریم در سال‌های 91 و 92 کشور ما متضرر شدیم و خیلی از بیماران ما دچار کمبودهای دارویی شدند. بحران شدیدی در داروهای بیهوشی در آن سال‌ها پیش آمد که اعمال جراحی را دچار تاخیر می‌کرد. این ضررهایی بود که مستقیما در حوزه دارو وجود داشت و از طرفی تحریم برخی تجهیزاتی که شرکت‌های دارویی ما به آن نیاز داشتند نیز بود، که اینها شامل تحریم بود و کشور در تامین این موارد مشکل داشت. پیرصالحی با بیان اینکه خوشبخاته از سال 92 این بحران‌ها مدیریت و مشکلات دارویی کمتر شد، گفت: امیدواریم پس از توافقی که صورت گرفته شاهد تحولات مثبتی در حوزه دارو باشیم. قطعا پس از توافق نیز افزایش واردات نخواهیم داشت و میزان واردات در همان سقف یا کمتر خواهد بود. اما بحثی که می‌تواند ما را کمک کند این است که وارد بازارهای صادراتی شویم و از این فرصت استفاده کنیم و تراز دارویی خود را مثبت کنیم. مدیر کل نظارت و ارزیابی دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو در ادامه خاطر نشان کرد: سرمایه‌گذاری خارجی نیز می‌تواند در موضوع توافق کمک تاثیرگذاری هم در بحث نوسازی صنایع و هم در سرمایه‌گذاری‌های جدیدی که شرکت‌های خارجی به صورت مستقل یا به صورت شراکت با شرکت‌های ایرانی برای تولید داروهای جدید انجام می‌دهند، داشته باشد. بنابر اعلام روابط عمومی سازمان غذا و دارو، پیرصالحی در پایان اظهار داشت: میزان واردات دارو، همان سقف سابق خواهد بود و افزایش واردات دارو مشکلی از ما حل نمی‌کند. تسهیل روابط مالی باعث می‌شود بهنگام داروهارا در اختیار داشته و تامین کنیم و افزایش واردات به صنعت ما لطمه می‌زند. ضرورتی نمی‌بینیم که در داروهای مشابه تولید داخل، افزایش واردات داشته باشیم.
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید