Performancing Metrics

رئیس سابق شین‌بت: صهیونیسم افراطی در حال سلطه بر اسرائیل است | اتاق خبر
کد خبر: 128680
تاریخ انتشار: 19 مرداد 1394 - 06:36
اتاق نیوز - رئیس سابق سازمان اطلاعات و امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شین بت) در پیامی نسبت به تهدید قریب الوقوع افراط گری یهودی هشدار داد و گفت: صهیونیسم مذهبی در حال به
اتاق نیوز - رئیس سابق سازمان اطلاعات و امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شین بت) در پیامی نسبت به تهدید قریب الوقوع افراط گری یهودی هشدار داد و گفت: صهیونیسم مذهبی در حال به دست گرفتن کنترل اسرائیل است.
به گزارش اتاق نیوز به نوشته روزنامه اورشلیم پست، یووال دیسکین، رئیس سابق شین بت در پیامی فیس بوکی اعلام کرد: "راه حل دو کشوری" در حال ظهور در مقابل چشمان یهودیان است؛ افراط گرایان کشور یهود را در اسرائیل تشکیل داده‌اند. وی افزود: دو قسمت جداگانه وجود دارد که تفاوت آنها هر روز بیشتر نمایان می‌شود و این شکاف غیرقابل تغییر است. رئیس سابق شین بت این سخنان را در واکنش به حمله اخیر به روستای دوما در فلسطین مطرح کرد که از سوی افراط گرایان یهودی در کرانه باختری انجام داد. این مقام سابق رژیم صهیونیستی گفت: اگرچه صهیونیسم مذهبی اکثریت اسرائیل را شامل نمی‌شود اما سهم بسزایی در ایجاد کشور یهود داشته است و هم اکنون در تلاش است تا به روشی دموکراتیک سلطه کامل بر اسرائیل داشته باشد. وی می‌نویسد: این بدون هیچ تردیدی، پیروزی برای ایدئولوژی صهیونیسم مذهبی به شمار می‌رود اما این برد بدتر از باخت است. یووال دیسکین از زمان پایان دوره خود به عنوان رئیس شین بت، به یکی از منتقدان صریح بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی تبدیل شده است و خصوصا به سیاست‌های وی در رابطه با روند صلح با فلسطینی‌ها اعتراض دارد.
کلید واژه ها :
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید