Performancing Metrics

شناسایی پشتیبانان مشاغل خانگی | اتاق خبر
کد خبر: 129686
تاریخ انتشار: 22 مرداد 1394 - 11:26
اتاق نیوز - پنجمین دوره آموزشی آشنایی با سامانه مشاغل خانگی با حضور کاربران سامانه مشاغل خانگی ادارات کل تعاون، کار و رفاه استان‌ها در وزارت کار برگزار شد. ...
اتاق نیوز - پنجمین دوره آموزشی آشنایی با سامانه مشاغل خانگی با حضور کاربران سامانه مشاغل خانگی ادارات کل تعاون، کار و رفاه استان‌ها در وزارت کار برگزار شد.
در این نشست آموزشی، روند کلی بررسی طرح‌های متقاضیان مشاغل خانگی و آخرین اصلاحات و تغییرات ایجاد شده در سامانه مذکور آموزش داده شد و کاربران ضمن ورود به کارتابل‌های خود از طریق سیستم های جداگانه، پرسش ها و پیشنهادات مرتبط  را مطرح کردند. این دوره آموزشی همه ساله به منظور آموزش و بازآموزی کاربران سامانه مشاغل خانگی در ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ها برگزار می شود. در این جلسه، چند تن از کارشناسان استان ها نظرات و پیشنهادات شان را پیرامون اشتغال و مشکلات استان‌ها بیان کردند. حسن طائی؛ معاون اشتغال وزارت کار در این نشست به بیان برنامه های وزارت کار در ایجاد تعامل و هم افزائی با سایر دستگاه های موثر در امر اشتغال پرداخت. معاون وزیر کار در ادامه اهمیت شناسائی و حمایت از پشتیبانان مشاغل خانگی را یادآور شد و بر ضرورت هدایت مشاغل خانگی به سمت فعالیت های شبکه ای و پشتیبانی تأکید کرد. همچنین در این نشست خانم امامدادی؛ رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی در سخنانی به بیان اهمیت نقشی کلیدی و برجسته کاربران سیستم سامانه مشاغل خانگی در برنامه ریزی‌های استان در حیطه مشاغل خانگی پرداخت و گفت: بدون وجود اطلاعات صحیح و جامع و به دنبال آن تحلیلی متقن و علمی از این اطلاعات حرکت در راه برنامه‌ریزی و کار تهیه برنامه‌ امری محال و غیرممکن است و ضرر و زیان فراوانی را در بَر خواهد داشت و همگی باید تلاش کنیم از این هزینه های جبران ناپذیر جلوگیری شود. وی افزود: تجسم ارائه آمار و اطلاعات صرفا برای پُرکردن صفحات و از روی وظیفه و سپس کنار گذاشتن این داده ها، اشتباه بزرگی است و  ضرورت دارد به کارگیری صحیح از این آمار را سرلوحه کار قرار دهیم. این مقام مسئول در وزارت کار خطاب به کاربران سیستم تصریح کرد: این مهم در حوزه مشاغل خانگی بر عهده کاربران سیستم سامانه مشاغل خانگی است. امامدادی تصریح کرد: مثلا اگر در بررسی های آماری متوجه می شوید ۴۰ درصد تسهیلات به دستگاه اجرائی اختصاص یافته که جامعه هدفش فقط ۱۰ درصد متقاضیان مشاغل خانگی است، یا در رشته های دارای مزیت در استان کمبود تقاضا دارید و یا بالعکس در رشته های فاقد مزیت استان متقاضیان فراوانی دارید؛ اینها همه نکات مهمی است که باید بدان توجه کرد و در مقام یک کارشناس به مدیران مسئول اطلاع دهید تا در اصلاحات و برنامه ریزی های بعدی مدنظر قرار گیرد.
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید