Performancing Metrics

همکاری اتحادیه‌ها برای جلوگیری از نابودی مشاغل | اتاق خبر
کد خبر: 130215
تاریخ انتشار: 25 مرداد 1394 - 09:16
اتاق نیوز - مدیرکل‌ آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران از شناسایی رشته مشاغل جدید خبر داد و گفت: به منظور جلوگیری از نابودی برخی فنون و حرفه‌ها با همکاری اتحادیه‌های ص
اتاق نیوز - مدیرکل‌ آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران از شناسایی رشته مشاغل جدید خبر داد و گفت: به منظور جلوگیری از نابودی برخی فنون و حرفه‌ها با همکاری اتحادیه‌های صنفی، آموزش افراد جویای کار را آغاز کرده‌ایم.
حمید رضا خانپور اظهار کرد: در حال حاضر 3000 آموزشگاه فنی و حرفه‌ای فعال در سطح استان تهران داریم که اکثر آنها جزو کارآفرینان برتر مهارتی و برندهایی هستند که شعبات متعددی را در شهرهای دیگر کشور در اختیار دارند. وی افزود: این آموزشگاهها از توانمندی‌ها و قابلیتهای بالایی برخوردارند که بنا داریم آنها را با علوم و فنون و تکنولوژی‌های روز آشنا کنیم به همین منظور با همکاری مرکز تربیت مربی کرج برنامه ارتقای مهارت مربیان آنها را تدارک دیده‌ایم تا در رشته‌هایی که مورد نیاز استان هست تعداد آموزشگاهها را افزایش دهیم و از گسترش رشته‌هایی که اشباع شده‌اند جلوگیری کنیم. مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران تصریح کرد: همچنین با همکاری اتحادیه‌های صنفی برخی فنون و حرفه‌هایی را که در حال منسوخ شدن هستند شناسایی کرده‌ایم تا کار آموزش افراد را در قالب استاد شاگردی در این فنون و حرفه‌ها دنبال کنند. خانپور درعین حال از شناسایی مشاغل جدید خبر داد و گفت: شناسایی مشاغل جدید جزو اولویتهای سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران است.هم اکنون حرفه‌ها، رشته‌ها، شایستگی‌ها و مشاغل جدید شناسایی و استانداردهای بین‌المللی مهارت آنها توسط کارشناسان مرتبط نگاشته شده که آماده ارسال به سازمان برای مطرح شدن در برنامه طرح و برنامه درسی سازمان است. وی از رشته‌های گیاهان دارویی، کشاورزی، ماساژ، فناوری اطلاعات، MBA، محصولات الکترونیکی، فناوری اتومبیل و رباتیک به عنوان رشته‌های جدیدی نام برد که استانداردهای آن در حال تدوین و طراحی است. وی بازنگری استانداردهای آموزشی را از دیگر اقدامات سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران ذکر و اظهار کرد: آن دسته استانداردهایی را که مدت اعتبارشان از پنج سال گذشته و نیاز به بازنگری داشتند توسط یک تیم کارشناسی متشکل از اساتید دانشگاهی، واحدهای صنعتی و تولیدی و کارشناسان و مربیان مجرب آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای ساماندهی کرده‌ایم. خانپور در پایان از کارآفرینانی که در استان تهران فعالیت دارند و دارای ایده و برنامه در زمینه آموزش و کارآفرینی هستند در بحث آموزش‌های محصول محور دعوت به همکاری کرد.
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید