Performancing Metrics

درخواست روسیه از آلمان و فرانسه برای تحت فشار گذاشتن کی‌یف | اتاق خبر
کد خبر: 131695
تاریخ انتشار: 29 مرداد 1394 - 11:32
اتاق نیوز - وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد: مسکو از رهبران آلمان و فرانسه می‌خواهد تا رئیس جمهوری اوکراین را برای اجرای توافق صلح مینسک تحت فشار بیشتری بگذارد....
اتاق نیوز - وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد: مسکو از رهبران آلمان و فرانسه می‌خواهد تا رئیس جمهوری اوکراین را برای اجرای توافق صلح مینسک تحت فشار بیشتری بگذارد.
به گزارش اتاق نیوز به نقل از خبرگزاری رویترز، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه گفت: از نظر ما لازم و ضروری است که فشار بیشتری بر کی‌یف اعمال شود تا آنها وادار به اجرای توافقنامه‌ها و شروط توافق شده در توافقنامه صلح مینسک شوند. این اظهارات وی در جریان سفرش به شبه جزیره کریمه صورت گرفت که در مارس سال 2014 میلادی به مسکو الحاق شد. لاوروف گفت: ما انتظار داریم آلمان و فرانسه که ضامنین اجرای توافقنامه مینسک هستند در 24 اوت سال جاری میلادی هر کار که می‌توانند برای تضمین اجرای کامل توافقنامه مینسک انجام دهند. مسکو می‌گوید: کی‌یف در اجرای شروط توافقنامه صلح که فوریه سال جاری میلادی در مینسک امضا شده ناکام بوده و مقامات اوکراین باید با نمایندگان جمهوری‌های خودخواسته دونتسک و لوهانسک که تحت حمایت روسیه قرار دارند مذاکرات مستقیمی برگزار کنند. پترو پوروشنکو، رئیس جمهوری اوکراین قرار است روز دوشنبه در برلین با آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان و فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه با هدف پایان دادن به موج جدید خشونت‌ها در شرق اوکراین بین جدایی طلبان حامی روسیه و نیروهای مسلح کی‌یف دیدار کند. کی‌یف جدایی طلبان شرق اوکراین را برای نقض آتش بس متزلزل مقصر می‌داند. غرب نیز می‌گوید: مسکو از آوریل سال 2014 میلادی این شورش را رهبری کرده و برای جدایی طلبان نیرو، تسلیحات، کمک‌های اطلاعاتی و بودجه مالی فراهم کرده است؛ اتهاماتی که مسکو همه آنها را رد می‌کند.
کلید واژه ها :
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید