Performancing Metrics

اجرای پایلوت مدیریت رودخانه‌ها و سواحل کشور در تهران | اتاق خبر
کد خبر: 131739
تاریخ انتشار: 29 مرداد 1394 - 16:45
اتاق نیوز - مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات، توسعه مدیریت و تحول اداری شرکت مدیریت منابع آب ایران از انتخاب شرکت آب منطقه‌ای تهران به عنوان پایلوت مدیریت رودخانه‌ها و س
اتاق نیوز - مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات، توسعه مدیریت و تحول اداری شرکت مدیریت منابع آب ایران از انتخاب شرکت آب منطقه‌ای تهران به عنوان پایلوت مدیریت رودخانه‌ها و سواحل کشور خبر داد.

به گزارش اتاق نیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)،حسن مهدوی‌فر در جریان برگزاری نشست معرفی سامانه جامع مهندسی رودخانه‌ها و سواحل کشور که در محل سالن کنفرانس آب منطقه‌ای تهران برگزار شد، اظهار کرد: ظرفیت‌هایی که در شرکت آب منطقه‌ای تهران وجود دارد، دسترسی سریع و آسان به اطلاعات، پیشرو بودن در مباحث بانک‌های اطلاعاتی و GIS در مجموع سبب شده است تا این شرکت به عنوان پایلوت اجرای سامانه مدیریتی رودخانه‌ها و سواحل کشور انتخاب شود.

مهدوی‌فر با بیان اینکه هدف شرکت مدیریت منابع آب ایران به عنوان شرکت مادر تخصصی و بالادستی شرکت‌های آب منطقه‌ای، یکسان‌سازی و یکپارچه کردن سامانه‌ها و بانک‌های اطلاعاتی است، گفت: شاید در هر مجموعه و شرکتی در زمینه‌های مختلف سامانه‌هایی برای انجام امور به ویژه در آب‌های سطحی و زیرزمینی وجود داشته باشد، اما وظیفه و هدف ما یکپارچه کردن این سامانه‌ها است.

وی تاکید کرد: یکپارچه‌سازی سامانه‌ها درقالب یک سامانه واحد و جامع سبب خواهد شد تا خروجی اطلاعات به صورت مدیریتی در اختیار مدیران ارشد بخش آب کشور قرار گیرد تا در شرایط ویژه بتوانند تصمیمات کلان را به سرعت و با توجه به اطلاعات جامعی که این سامانه در اختیار ایشان قرار می‌دهد، اتخاذ نمایند.

مهدوی‌فر وظایف و برنامه‌های حوزه حفاظت و بهره‌برداری آب کشور را سنگین خواند و افزود: بار سنگین مشکلات آب کشور بر دوش این حوزه است که باید از تلاش‌ها و زحمات آنها قدردانی کرد.

وی وجود سامانه هوشمند و جامع مدیریت رودخانه‌ها و سواحل را بسیار ضروری و مهم ذکر کرد و گفت: آنچه در این سامانه بسیار مهم است، فرآیند مدیریت رودخانه‌ها و مسیل‌ها در کشور است که در فاز اول اجرای سامانه، 50 قلم اطلاعات مهم، ضروری و مدیریتی ثبت و خروجی آن در اختیار وزیر نیرو، معاون آب و آبفا و مدیریت منابع آب ایران قرار خواهد گرفت.

به گفته مهدوی فر، قرار است تا با اجرای کامل سامانه هوشمند مدیریت رودخانه ها و سواحل کشور بیش از 750 قلم اطلاعات مورد نیاز در مدیریت آب‌های سطحی، پایش و به صورت یک خروجی مدیریتی در اختیار مسئولان قرار گیرد.

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات، توسعه مدیریت و تحول اداری شرکت مدیریت منابع آب ایران در پایان اجرای کامل سامانه هوشمند را زمان‌بر و دشوار خواند و تصریح کرد: این کار سنگینی است به ویژه در سطح استان تهران که از نظر حجم اطلاعات، گستردگی حوزه عملکرد و مشکلات آن، شرایط ویژه ای دارد، اما اجرای آن قطعا کمک خوبی به مدیریت آب خواهد کرد.

در این نشست، "خسرو ارتقایی" مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران نیز در سخنانی اظهار کرد: این شرکت تلاش کرد تا از سال 84 و 85 مشابه بانک اطلاعات آب‌های زیرزمینی در زمینه آب های سطحی نیز بانک اطلاعاتی جامع و خوبی را ایجاد نماید تا گردش کار و پاسخ به استعلامات در این حوزه به سرعت و به صورت سیستمی انجام شود.

ارتقایی در پایان گفت: به طور قطع اجرای سامانه هوشمند و جامع مدیریت رودخانه‌ها و سواحل کشور به اهداف شرکت آب منطقه‌ای تهران در زمینه بانک اطلاعات آب‌های سطحی استان کمک خواهد کرد، بنابراین انجام این کار مهم، برای استان تهران بسیار ضروری و حیاتی است.

کلید واژه ها :
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید