Performancing Metrics

مشاور سابق اردوغان به اتهام جاسوسی در آلمان محاکمه می‌شود | اتاق خبر
کد خبر: 132026
تاریخ انتشار: 31 مرداد 1394 - 12:00
اتاق نیوز - دادگاهی در آلمان پذیرفته است که کیفرخواست مربوط به اقدامات جاسوسی سه تبعه ترکیه در آلمان را مورد رسیدگی قرار دهد و در میان آنها نام مشاور سابق اردوغان دید
اتاق نیوز - دادگاهی در آلمان پذیرفته است که کیفرخواست مربوط به اقدامات جاسوسی سه تبعه ترکیه در آلمان را مورد رسیدگی قرار دهد و در میان آنها نام مشاور سابق اردوغان دیده می‌شود که منتظر دادگاهی شدن است.
به گزارش اتاق نیوز به نوشته روزنامه تودی زمان، "محمود گرگرلی اوغلو"، 59 ساله مشاور سابق رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در کنار "احمد دوران"، تبعه ترکیه‌ای و "گوکسل جی"، تبعه آلمان در دسامبر گذشته به اتهام جاسوسی در آلمان بازداشت شدند. دادستانی کل آلمان در ماه مه اتهام جاسوسی این سه تن برای آژانس اطلاعات ملی ترکیه را مطرح کرد. اولین دادگاه رسیدگی در نهم سپتامبر برگزار می‌شود. گرگرلی اوغلو در سال 2011 به همراه 25 هزار یورو از سوی "هاکان فیدال"، رئیس ام آی تی ترکیه راهی آلمان شد تا یک شرکت مشاوره برای شرکت‌های آلمانی- ترکیه‌ای راه‌اندازی کند. گرگولی اوغلو به همراه یک متهم دیگر پرونده اطلاعات مربوط به افرادی با اصلیت ترکیه‌ای ساکن در آلمان را که منتقد دولت ترکیه بودند جمع آوری می‌کردند. طبق گزارش‌ها به جاسوسان ترکیه‌ای گفته شده بود تا از مخالفان اردوغان در آلمان شامل اعضای اقلیت کرد، جنبش فتح الله گولن و سایر اتباع ترکیه‌ای در آلمان که منتقد رهبری ترکیه هستند، جاسوسی کنند. براساس اسناد دادگاه هدف از جاسوسی این گروه رهگیری و جاسوسی از مخالفان ترکیه‌ای و کرد بود که در زمان بازگشت به ترکیه بازداشت می‌شوند.
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید