Performancing Metrics

این حق مردم است که اعتراضات خود را فریاد بزنند | اتاق خبر
کد خبر: 133905
تاریخ انتشار: 4 شهریور 1394 - 19:31
اتاق نیوز - «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان با اشاره به تظاهرات اعتراضی اخیر در بیروت در اعتراض به بحران زباله ها، تصریح کرد: این حق مردم است که اعتراضات خود را فریاد بز...
اتاق نیوز - «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان با اشاره به تظاهرات اعتراضی اخیر در بیروت در اعتراض به بحران زباله ها، تصریح کرد: این حق مردم است که اعتراضات خود را فریاد بزنند.
به گزارش اتاق نیوز به نقل از العهد، «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان در سخنانی به تظاهرات اعتراضی اخیر در بیروت پایتخت این کشور واکنش نشان داد. بر اساس این گزارش، وی در این خصوص گفت: این حق مردم است که اعتراضات خود را فریاد بزنند. نبیه بری همچنین با بیان اینکه تمامی مسئولان بیان مسئولیت خود در قبال بحران زباله ها را بپذیرند، اظهار داشت: بسیار طبیعی است در شرایطی که نهادهای دولتی به وظایف خود عمل نمی کنند، مردم دست به برگزاری تظاهرات گسترده بزنند. ماجرای «بحران زباله ها» در لبنان از آنجا آغاز شد که شرکت «سوکلین» وابسته به جریان «المستقبل» و مسئول جمع آوری زباله ها در لبنان به یک باره از ادامه فعالیت های خود در این زمینه دست کشید و شرکت دیگری را به عنوان جایگزین خود تعیین نکرد. علاوه بر این، به دنبال افزایش حجم زباله ها در بیروت و دیگر نقاط لبنان، این شرکت هیچ اقدامی در خصوص توسعه کارخانه های بازیافت زباله ها صورت نداد. از سوی دیگر، پس از پُر شدن محل های دفن زباله در بیروت که اصطلاحا «خاک چال» یا «گورستان زباله» خوانده می شوند، مسئولان دیگر شهرهای واقع در لبنان از دفن زباله های بیروت خودداری کردند؛ مسأله ای که روز به روز بر حجم زباله های انباشته شده در پایتخت کشور افزود. پس از تشدید این بحران، مردم لبنان طی روزهای اخیر با برگزاری تظاهرات گسترده در بیروت با سر دادن شعارهایی کناره گیری دولت را خواستار شدند.
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید