Performancing Metrics

رنگ کردن موز جدید نیست و ضرر هم ندارد! | اتاق خبر
کد خبر: 140050
تاریخ انتشار: 22 شهریور 1394 - 12:03
رئیس اتحادیه صنف بارفروشان در رابطه با رنگ آمیزی موزهای وارداتی عنوان کرد: موزهای وارداتی سال ها است که رنگ آمیزی می شوند و اگر این اقدام اشتباه بود وزارت بهداشت تا ب
رئیس اتحادیه صنف بارفروشان در رابطه با رنگ آمیزی موزهای وارداتی عنوان کرد: موزهای وارداتی سال ها است که رنگ آمیزی می شوند و اگر این اقدام اشتباه بود وزارت بهداشت تا به امروز وارد عمل می شد.
13930618130320453597104 سید محسن محمودی در گفت و گو با اتاق نیوز پس از ابراز رضایت و تأیید کردن رنگ آمیزی موز اعلام داشت:  موز تنها میوه وارداتی است که این عمل بر آن صورت می گیرد و این اقدام جدیدی نیست که کسی از آن بی خبر باشد بنابراین اگر مشکلی بود تا به امروز وزارت بهداشت اقدامات لازم را صورت می داد. وی در توجیه این عمل بیان داشت: در تمام دنیا این میوه به صورت سبز صادر می شود و این روال از ابتدا به این شکل بوده است و تنها ابزار آن تغییر کرده است؛ حدود 50 سال پیش این عمل با کاربیت انجام می شد اما اکنون با کپسول های گاز هیتلن میسر شده است. محمودی با بیان این  که موزهای وارداتی تفاوت قیمت دارند، تصریح کرد: رنگ کردن این محصول مانند رنگ کردن ماشین است؛ فرد انجام دهنده هر چه قدر حرفه ای تر عمل کند در ظاهر محصول و قیمت آن تفاوت ایجاد می کند بنابراین قیمت موز تا حدود زیادی به مهارت نقاش باز می گردد. وی با بیان این که رنگ آمیزی محصولات داخلی اشتباه است، اعلام داشت: در ایران برای رساندن هر چه سریع تر محصول به بازار پیش از به بار نشستن میوه اقدام به جمع آوری آن می کنند و در نتیجه کشاورز برای جبران آن، محصول را رنگ آمیزی می کند این رویداد  به شکل محسوسی در مرکبات رایج است. ما باید در مقابل این قبیل اقدامات بایستیم تا شاید مصرف کننده مزه حقیقی محصول را بچشد.
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید