Performancing Metrics

اتحادیه صنفی که قانون را رعایت نمی کند | اتاق خبر
کد خبر: 142026
تاریخ انتشار: 26 شهریور 1394 - 09:52
رئیس اتحادیه چلوکباب و چلوخورش تهران با بیان اینکه اختلافات این اتحادیه  با صنف رستوران داران در زمینه تداخل صنفی هم چنان به قوت خود باقی است، اعلام کرد: متاسفانه فع
رئیس اتحادیه چلوکباب و چلوخورش تهران با بیان اینکه اختلافات این اتحادیه  با صنف رستوران داران در زمینه تداخل صنفی هم چنان به قوت خود باقی است، اعلام کرد: متاسفانه فعالان صنف کبابی حلیم و آش پز توجهی به چارچوب های کاری که در وزارت بازرگانی وقت مشخص شد؛ نمی کنند و اقدام به عرضه غذاهایی می کنند که در حوزه فعالیت آن ها نیست.
ناصر حسینی تبریزی در گفت و گو با اتاق نیوز در رابطه با وضعیت صنف چلوکباب و چلوخورش گفت: بازار در رکود است و فعالان این صنف امنیت شغلی ندارند در این راستا عوامل بسیاری را می توان  در این امر دخیل دانست؛ در گذشته مشکل اصلی ما تداخل صنفی با رستوران داران بود اما اکنون اتحادیه کبابی و حلیم و آش پز  نیز به آن اضافه شده است. وی تصریح کرد: از نظر قانونی واحدهای صنفی آش و حلیم تنها مجاز به ارائه پنج نوع غذا هستند که نباید همراه با برنج سرو شود و متاسفانه اعضای اتحادیه آش و حلیم اقدام به عرضه غذاهایی می کنند که در رسته کاری آن ها نیست.  این واحدهای صنفی مغازه هایی بسیار کوچک، فاقد امکانات بهداشتی و معمولا بدون جواز هستند. نیتجه این امر به خطر افتادن سلامت مردم است. این وظیفه اتاق اصناف تهران است که به این تداخلات صنفی رسیدگی کند. حسینی در پاسخ به اینکه با آیا با ادغام اتحادیه های که همگن هستند، موافقید اعلام کرد: اگر این اقدام کمکی به حل  مشکلات و مسائل اتحادیه ها می کند مخالفتی با این طرح ندارم اما این کار بهترین راه حل نیست. اگر تمام اتحادیه ها مانند اتحادیه چلوکباب و چلوخورش وظایف خود را به درستی انجام دهند مشکل موازی کاری حل خواهد شد. وی با تأکید براینکه قانون حدود صنفی نیاز بازنگری دارد، افزود: با کنار گذاشته شدن قانون حدود صنفی مشکلات ما دو چندان شد. لغو این قانون منجر به افزایش روز افزون واحدهای صنفی غیرمجاز شد و به تبع آن کیفیت غذاها کاهش یافت. رئیس اتحادیه چلوکباب و چلوخورش تهران در خصوص مالیات بر ارزش افزوده گفت: این صنف تا سال گذشته مشمول این نوع مالیات نبود اما امسال به جمع مشمولان این قانون پیوستیم. این حقیقت را نباید فراموش کرد که مشتریان واحدهای صنفی عرضه کننده چلوکباب و چلوخورش معمولا از قشر ضعیف جامعه هستند و افزودن مالیات بر ارزش افزوده، فشاری مضاعف و به دور از انصاف به این قشر وارد می کند. حسینی اعلام کرد که اتحادیه پیگیری های لازم را در زمینه حذف قانون مالیات ارزش افزوده در صنف چلوکباب و چلوخورش خواهد داشت.
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید