Performancing Metrics

مازندران فاقد ناوگان حمل و نقل بین المللی است | اتاق خبر
کد خبر: 143825
تاریخ انتشار: 30 شهریور 1394 - 14:16
رئیس کمیسیون بازرگانی، امور گمرکی و حمل و نقل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران با تأکید بر حمایت بیشتر مسئولان حوزه حمل و نقلی، گفت: مازندران فاقد ناوگ...

رئیس کمیسیون بازرگانی، امور گمرکی و حمل و نقل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران با تأکید بر حمایت بیشتر مسئولان حوزه حمل و نقلی، گفت: مازندران فاقد ناوگان حمل و نقل بین المللی است.

به گزارش اتاق نیوز به نقل از اتاق مازندران، سید محمد جعفری در جلسه کمیسیون بازرگانی، امور گمرکی و حمل و نقل اتاق بازرگانی مازندران با اشاره به اینکه مازندران فاقد ناوگان حمل و نقلی بین المللی است، تصریح کرد: مازندران از داشتن حتی یک شرکت حمل و نقلی محروم بوده در حالی که در استان خراسان رضوی بیش از 100 شرکت حمل و نقلی بین المللی در این استان فعال است.

رئیس کمیسیون بازرگانی، امور گمرکی و حمل و نقل اتاق بازرگانی مازندران با اشاره به ممانعت حمل و نقل و پایانه‌های مازندران برای سرمایه‌گذاری در حوزه حمل و نقلی استان، تصریح کرد: کم لطفی پایانه‌های مازندران سبب ایجاد مشکلاتی برای شرکت‌های حمل و نقلی مازندران شده است.

جعفری با بیان اینکه با ظرفیت فعلی پایین حمل و نقلی استان نمی‌توانیم به ارتقا صادرات محصولات خود کمک کنیم، افزود: باید مسئولان امر در جهت تحقق این مهم اقدام کنند.

حسینی، مدیرعامل کشتیرانی امیرصدرا نیز در این جلسه با اشاره به اینکه حمل و نقل دریایی در استان‌های شمالی از سوی این شرکت انجام می‌شود، گفت: مشکل اصلی در حوزه صادرات این است که تشکل منسجم و شرکت‌های هلدینگ در کشورهای حوزه سی آی اس نداریم.

وی با بیان اینکه انحصار توزیع و عرضه مرکبات در روسیه متعلق به آذری‌ها است، افزود: شرکت هلدینگ در روسیه از ایران باید وجود داشته باشد تا محصول صادراتی تجار مازنی فاسد نشود.

مدیرعامل کشتیرانی امیرصدرا با اشاره به بالا بودن هزینه کانتینرهای یخچال دار در بنادر استان، گفت: هزینه‌های برق کانتینرهای یخچالی بسیار سرسام آور بوده و برای تجار حمایت صورت نمی‌گیرد.

پرکار، نماینده یک شرکت حمل و نقل بین المللی در مازندران نیز در این نشست با اشاره به اینکه روزی 150 دستگاه تامین خودرو و صادرات محصولات مازندران صورت می‌گرفت، گفت: متاسفانه روند عدم حمایت صادرکنندگان برای این اقدام نیز مناسب نبوده است.

مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید