Performancing Metrics

خریداری 250 هزار میلیارد ریال کالای اساسی طی سال گذشته | اتاق خبر
کد خبر: 144426
تاریخ انتشار: 31 شهریور 1394 - 17:35
مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: سال گذشته برای تامین نیاز مصرفی مردم، کالای اساسی همچون گندم، برنج، روغن و شکر به ارزش 250هزار میلیارد ریال خریداری شد....
مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: سال گذشته برای تامین نیاز مصرفی مردم، کالای اساسی همچون گندم، برنج، روغن و شکر به ارزش 250هزار میلیارد ریال خریداری شد.

به گزارش اتاق نیوز به نقل از  شرکت بازرگانی دولتی ایران؛ علی قنبری در برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه رسیدگی به صورتهای مالی سال 93 این شرکت با اشاره به صورتهای مالی مصوب شرکت، حجم عملیات تامین شامل خرید، حمل و توزیع کالاهای اساسی گندم، برنج، روغن و قند و شکر در سال گذشته را 23 میلیون تن اعلام کرد. وی با بیان اینکه این حجم عملیات یک رکورد در تاریخ انجام وظایف و ماموریتهای این شرکت به شمار می آید، گفت: ارزش ریالی عملیات تامین کالاهای اساسی در سال 1393، بیش از 250 هزار میلیارد ریال است. وی تصریح کرد: گردش مالی شرکت در سال 93 برای خرید ذخیره سازی، حمل و توزیع رقمی در حدود 734 هزار میلیارد ریال بوده که این شرکت را در رتبه دوم شرکت های بزرگ دولتی به لحاظ گردش مالی، پس از شرکت نفت قرار داده است. وی اظهار داشت: هم اکنون با این حجم عملیات و گردش مالی، شرکت بازرگانی دولتی ایران به عنوان بازوی توانمند دولت، مهمترین وظیفه حاکمیتی را در راستای امنیت غذایی جامعه انجام داده و می دهد. معاون وزیر جهادکشاورزی گفت: شرکت بازرگانی دولتی ایران در سال گذشته 6 میلیون و 776 هزار تن گندم را به نرخ تضمینی از کشاورزان خریداری و در حدود 6 میلیون و 224 هزار تن گندم وارد کشور کرد تا بازار مصرف و ذخیره استراتژیک این کالای اساسی فراهم شود. قنبری افزود: همچنین در حوزه سایر کالاهای اساسی مورد عمل، 276 هزار تن شکر خام، 259 هزار تن روغن خام و 78 هزار تن برنج نیز در راستای تامین مایحتاج مردم از خارج خریداری و وارد کشور شد. مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران به خرید تضمینی گندم سال جاری نیز اشاره کرد و گفت: در سالجاری با برنامه ریزی ها و تمهیدات لازم تاکنون بیش از 8 میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری کرده ایم و با توجه به افزایش نرخ خرید تضمینی و افزایش قیمت سایر کالاهای خریداری شده، گردش مالی این شرکت به حدود 100 هزار میلیارد تومان خواهد رسید. معاون وزیر جهادکشاورزی اظهار داشت: در سالجاری گندم معمولی و دروم با نرخ مصوب 1155 تومان و 1188 تومان از کشاورزان خریداری شد و علیرغم کاهش بارندگی و خشکسالی، با اهرم های تشویقی توانستیم خرید تضمینی گندم را یک میلیون و 300 هزار تن نسبت به سال قبل افزایش دهیم که البته عرضه ی گندم در برخی استانها هم اکنون ادامه دارد. مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران، ارزش کل گندم های خریداری شده در سالجاری را بیش از 93 هزار میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: تاکنون بیش از 90 هزار میلیارد که حدود 97 درصد کل بهای گندم ها می شود به حساب کشاورزان واریز شده و 300 میلیارد تومان باقیمانده نیز بزودی پرداخت خواهد شد. قنبری با اشاره به خرید این مقدار گندم داخلی در سالجاری و موجودی گندم در انبارها و سیلوهای این شرکت، امسال کشور را از واردات این محصول استراتژیک و پرمصرف بی نیاز دانست.

منبع : ایرنا
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید