Performancing Metrics

تأسیس شورای ایران و لهستان تا چند ماه آینده | اتاق خبر
کد خبر: 145405
تاریخ انتشار: 4 مهر 1394 - 15:34
رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: ایران و لهستان با توجه به نفوذی که در بازارهای اروپا و خاورمیانه دارند، می‌توانند با تأسیس شرکت‌های مشترک، بازار صادراتی خوبی را برای ...
رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: ایران و لهستان با توجه به نفوذی که در بازارهای اروپا و خاورمیانه دارند، می‌توانند با تأسیس شرکت‌های مشترک، بازار صادراتی خوبی را برای دو کشور فراهم کنند.
محسن جلال‌پور صبح امروز در دیدار با هیأت تجاری لهستان که در رأس آنها وزیر اقتصاد این کشور در تهران حضور داشت، با اشاره به سابقه روابط تجاری دو کشور گفت: ارتباطات تجاری ایران و لهستان حتی در سخت‌ترین دوران وجود داشته و از سال 2013 تا به امروز هر ساله هیأت‌های تجاری دو طرف بازدیدهایی را برای همکاری مشترک بین دو کشور داشته‌اند.

وی افزود: رابطه تجاری کمتر از 100 میلیون دلار رقم ناچیزی است، اما امیدواریم با اشاره به نفوذ خوبی که ایران در بازار صادراتی روسیه، عراق، افغانستان و کشورهای منطقه دارد و از طرف دیگر، نفوذ لهستان در بازار صادراتی اروپا بتوانیم با ایجاد شرکت‌های مشترک به ویژه در زمینه صنایع غذایی و کشاورزی و ایجاد یک برند مشترک بتوانیم زمینه صادرات کالای مشترک را به کشورهای حوزه و اروپا فراهم کنیم.

جلال‌پور اظهار امیدواری کرد: تا با رفع موانع بانکی و مبادله‌ای زمینه حضور هیأت‌های تجاری لهستان در ایران پررنگتر شود.

رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی ایران همچین از تلاش برای تشکیل شورای مشترک ایران و لهستان تا پایان سال میلادی خبر داد و گفت: تشکیل این شورا می‌تواند به افزایش حجم مبادلات تجاری، اعزام هیأت‌های تجاری دو کشور بسیار کمک کند، چرا که هم‌اکنون نیز 1500 شرکت تخصصی لهستانی برای کار با طرف ایرانی اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی همچنین در مورد صادرات گاز ایران به لهستان نیز خاطرنشان کرد: در این زمینه نظر جدی داریم تا بتوانیم در کوتاه‌ترین مسیر، گاز خودمان را به کشورهایی مثل لهستان صادر کنیم.

جلال‌پور همچنین به این نکته اشاره کرد که طرف لهستانی می‌تواند در حوزه خودروسازی، قطعات، نفت و گاز، تجهیزات کشاورزی، جارو، فعالیت‌های دانش‌بنیان و حتی فنی مهندسی با ایران همکاری کند و با توجه به حضور شرکت های فنی مهندسی ایران در منطقه  مشارکت کردن این شرکت‌ لهستانی با ایرانی می‌تواند حضور پررنگ تری را در این عرصه رقم بزند.

منبع: فارس

مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید