Performancing Metrics

مرد کلاهبردار پس از آزادی از زندان ماشین 130میلیون تومانی خرید! | اتاق خبر
کد خبر: 146643
تاریخ انتشار: 7 مهر 1394 - 12:34
روز 29 تیرماه سال‌جاری مردی با مراجعه به کلانتری 136 فرجام نزد مأموران ادعا کرد خریدار خودرویش با یک چک بین بانکی به ارزش 130 میلیون تومان به کلاهبرداری از وی دست زده است...
روز 29 تیرماه سال‌جاری مردی با مراجعه به کلانتری 136 فرجام نزد مأموران ادعا کرد خریدار خودرویش با یک چک بین بانکی به ارزش 130 میلیون تومان به کلاهبرداری از وی دست زده است، چرا که این چک جعلی بوده است.
  به گزارش سرویس خبری اتاق نیوز به نقل از خبرآنلاین، وقتی بررسی‌های نخست نشان داد که چک تضمینی ماهرانه جعل شده است، با دستور دادیار 6 دادسرای ناحیه 4 تهران، مأموران اداره 13 پلیس آگاهی تهران دست به کار شدند و در نخستین مرحله به تحقیق از مرد فریب‌خورده دست زدند. وی گفت: «چندی پیش با انتشار آگهی در یکی از روزنامه‌ها قصد فروش خودرویم را داشتم تا اینکه مردی با من تماس گرفت، پس از توافق بر سر قیمت 130 میلیونی، وی که 40 ساله بود، در ساعت 8 شب 25 تیرماه به در خانه‌ام واقع در قنات کوثر آمد و خود را خریدار معرفی کرد. با توجه به توافق تلفنی، وی پس از بازدید دقیق خودرویم یک چک بین‌بانکی به من داد و من نیز پس از تنظیم قرارداد فروش، خودرو را با همه مدارک به وی تحویل دادم و قرار شد تا در چند روز آینده نسبت به انتقال قانونی اسناد مالکیت خودرو اقدام کنیم.» وی در ادامه گفت: «با اطمینان از اینکه یک چک تضمین شده بین بانکی تحویل گرفته‌ام، چند روز پس از فروش خودرو به شعبه بانک مراجعه کردم تا چک 130 میلیون تومانی را وصول کنم که در کمال تعجب به من اعلام شد این چک جعلی بوده و فاقد هرگونه اعتبار است.» همزمان با تجسس‌های پلیسی برای ردیابی مرد شیاد، دستور توقیف خودرو نیز در سیستم جامع پلیس آگاهی ثبت شد و خیلی زود گشت پلیس آگاهی در جنوب غرب تهران این خودرو را ردزنی و آن را توقیف کرد. راننده خودرو که باور نداشت در چه نقشه‌ای گرفتار شده است به کارآگاهان گفت: «خودرو را در یک نمایشگاه در منطقه اسلامشهر و به ارزش 90 میلیون تومان خریده‌ام.» تیم تحقیق که تصور می‌کرد با یک تبهکار حرفه‌ای مواجه است، فروشنده و خریدار خودرو را در برابر آلبوم مجرمان حرفه‌ای قرار داد و خیلی زود مشخص شد یک جاعل قدیمی به نام علیرضا در این توطئه نقش داشته است و وی آخرین‌بار در اواخر سال گذشته از زندان آزاد شده و از آن زمان تاکنون کسی خانه‌اش را نمی‌شناسد.
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید