Performancing Metrics

مشارکت حدود 800 شرکت داخلی و خارجی در نمایشگاه بین المللی صنعت | اتاق خبر
کد خبر: 147161
تاریخ انتشار: 8 مهر 1394 - 12:52
سازمان توسعه تجارت ایران اعلام کرد: پانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت با حضور حدود 800 شرکت داخلی و خارجی 13 مهرماه جاری در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران گشا
سازمان توسعه تجارت ایران اعلام کرد: پانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت با حضور حدود 800 شرکت داخلی و خارجی 13 مهرماه جاری در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران گشایش خواهد یافت.

به گزارش اتاق نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان توسعه تجارت ایران، تاکنون 477 شرکت داخلی و تعداد 315 شرکت خارجی از 19 کشور جهان برای حضور در این نمایشگاه اعلام آمادگی کردند. قدرت الله دوست محمدی مجری نمایشگاه صنعت تهران افزود: فضای این نمایشگاه به وسعت تقریبی 23 هزار مترمربع پیش بینی شده و تازه ترین تولیدات و خدمات صنعتی توسط شرکتها و واحدهای تولیدی در زمینه های ماشین آلات و خطوط تولید، تجهیزات کارگاهی، ابزارآلات پیشرفته، خدمات فنی و مهندسی و خدمات پس از فروش به معرض نمایش گذاشته خواهد شد. وی یادآور شد: ترکیه، هند، چین، ژاپن، کره جنوبی، مالزی و آلمان در این نمایشگاه اقدام به ایجاد پاویون اختصاصی کرده اند و هلند، انگلیس، آمریکا، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، ایرلند، لهستان، امارات متحده عربی، سوئد، رومانی و تایوان نیز از طریق نمایندگی های خود در نمایشگاه مشارکت د ارند. مجری نمایشگاه صنعت تهران اضافه کرد: آمریکا در دوره های پیشین نمایشگاه بین المللی صنعت حاضر بود، اما اسم شرکت های آمریکایی اعلام نمی شد و آنها از طریق شرکت های ترکیه ای در این نمایشگاه حضور پیدا می کردند اما امسال آمریکا حضور خود را به شکل رسمی اعلام کرده است. به گفته وی، آلمانی ها نیز با 49 شرکت در نمایشگاه امسال صنعت تهران حاضر می شوند و ضمن آنکه پاویونی اختصاصی برپا کرده اند، در روز دوم نمایشگاه نیز وزیر صنعت آلمان از نمایشگاه بازدید به عمل خواهد آورد. دوست محمدی گفت: قرار است همزمان با برپایی این نمایشگاه مقام هایی از آلمان، ترکیه و هیات هایی از ژاپن و کره جنوبی برای بازدید از نمایشگاه و مذاکره با طرف های ایرانی وارد تهران شوند. وی ، بهبود کیفی و کمی نمایشگاه امسال را یادآور شد و گفت: امسال فضای نمایشگاه در بخش خارجی 22 درصد افزایش یافته و از نظر تعداد شرکت کنندگان خارجی نیز 130 شرکت به مجموع شرکت های قبلی اضافه شده است. براساس آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران طی 6 ماهه اول امسال حجم تجارت خارجی غیرنفتی کشور به 41 میلیارد و 346 میلیون دلار رسید، میزان صادرات غیرنفتی کشورمان در مدت مزبور 20 میلیارد و 494 میلیون دلار بود و بقیه به واردات اختصاص داشت.

منبع : ایرنا
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید