Performancing Metrics

تسلا موتورز مدل ایکس 2015 را عرضه کرد | اتاق خبر
کد خبر: 147213
تاریخ انتشار: 8 مهر 1394 - 13:33
شاسی بلند تمام الکتریکی تسلا موتورز شب گذشته رونمایی شد و به نظر می رسد که در صدر انتخاب مشتریان در اروپا تا آخر امسال باشد....

شاسی بلند تمام الکتریکی تسلا موتورز شب گذشته رونمایی شد و به نظر می رسد که در صدر انتخاب مشتریان در اروپا تا آخر امسال باشد.
به گزارش اتاق نیوز از وب گاه آتو کار، این شاسی بلند با 7 صندلی مانند نمونه اولیه مدل ایکس 2013، مجهز به درهایی است که به طرف بالا باز می شود. برای باز و بسته کردن این درها برای ورود و خروج به داخل خودرو تنها به 30 سانتیمتر فضا در دو طرف خودرو نیاز است. وجود سنسور سونار در دربهای و همچنین سقف خودرو باعث شده نظارت کاملی بر محیط اطراف برای تنظیم میزان باز شدن درها شود. درب طرف راننده نیز با تشخیص راننده به طور خودکار باز و بسته می شود.

تسلا ایکس تامین قدرت این شاسی بلند توسط موتور دوگانه الکتریکی انجام می شود که قبل از آن در مدل اس استفاده شده است. این موتور دوگانه قادر است 751 اسب بخار نیرو برای راندن این خودرو تولید کند. تسلا مدعی است که این خودرو قادر است در مدت 3.2 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد و حد نهایی سرعت این خودرو را 250 کیلومتر بر ساعت اعلام کرده است.این کمپانی از این محصول به عنوان امن ترین خودرو جاده ای نام می برد و انتظار می رود بتواند 5 ستاره کامل را از تستهای امنیت خودروی اروپا کسب کند.

تسلا ایکس موتور اولین مدل ساخته شده این محصول به خریداران کالیفرنیایی تحویل داده شد. الون موسک رئیس تسلا موتورز در مورد این محصول می گوید: این مهم است که بتوانیم نشان دهیم هر نوع خودرویی قابلیت الکتریکی شدن را دارد. ما این کار را قبلا روی خودروی سدان پیاده کردیم و حالا این کار را روی خودروی شاسی بلند انجام دادیم.

تسلا ایکس 3 باتری های مدل ایکس تماما توسط کارخانه گیگافکتوری تسلا که در سال 2017 بازگشایی خواهد شد ساخته و عرضه می شود. این کارخانه برای پائین آوردن هزینه تولید خودرو های الکتریکی ساخته شده و پیشبینی می شود که این کار باعث پائین آمدن حدود 30 درصد از هزینه های کلی ساخت این نوع خودرو ها شود.هدف این کارخانه کمک به کمپانی تسلا موتورز برای تولید 500000 هزار خودرو تا سال 2020 است. در حال حاضرهدف کمپانی تسلا فروش 55000 خودرو تا پایان سال 2015 است. قیمت این خودرو به طور رسمی اعلام نشده اما در آمریکای شمالی مدل ایکس قیمتی برابر با مدل اس دارد. قیمت این محصول 50000 پوند است و تا 90000 پوند نیز برای گرانترین نوع آن خواهد رسید.

مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید