Performancing Metrics

جنجال کاراته‌کای صغرسنی در کاراته | اتاق خبر
کد خبر: 147425
تاریخ انتشار: 8 مهر 1394 - 17:00
تیم امید کاراته ایران درحالی آماده حضور در رقابتهای جهانی می‌شود که حضور یک کاراته‌کا با شرایط سنی بالاتر در اردو فدراسیون را با چالشی جدید مواجه ساخته است. معترضین...
تیم امید کاراته ایران درحالی آماده حضور در رقابتهای جهانی می‌شود که حضور یک کاراته‌کا با شرایط سنی بالاتر در اردو فدراسیون را با چالشی جدید مواجه ساخته است. معترضین معتقدند وی دو شناسنامه دارد.
دور جدید تمرینات تیم ملی کاراته امید برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان دوشنبه هفته جاری آغاز شد و ۵ کاراته کای انتخاب شده برای این مسابقات زیر نظر کادر فنی تمرینات خود را پیگیری کردند. در چنین شرایطی اعتراض به حضور یک کاراته کا با شرایط سنی بالاتر یا به اصطلاح صغرسنی اردوی این تیم را با حاشیه های همراه ساخته است. گفته می شود از سوی خانواده یکی از کاراته کاهای حذف شده ادعای صغرسنی این کاراته در فدراسیون  مطرح و خواستار پیگیری شده اند. بررسی‌های فدراسیون نشان داد که مدارک کاراته کای فوق معتبر بوده است. این کاراته کا با رای قاضی دارای شناسنامه با تاریخ تولد ۱۳۷۳ می باشد. در حالی خانواده معترض مدعی هستند وی متولد ۱۳۷۰ است. این ادعا در حالی مطرح شده که شناسنامه مورد اشاره معترضین از سوی قاضی باطل شده است. نکته مهم در این ماجرا اینکه کاراته کای مورد ادعا با همین مدارک سال ۱۳۸۸ عضو  تیم ملی نوجوانان بوده و در زمان مسئولیت آهی در فدراسیون و آرین خو در مدیریت فنی تیم های ملی به مسابقات جهانی مراکش اعزام شده است. شهرام هروی سرمربی تیم ملی امید در این خصوص گفت: پس از آنکه این ادعا مطرح شد از فدراسیون خواستیم مدارک را طی نامه ای به وزارت ورزش ارائه داده و استعلام بگیرند که در صورت تائید بتوانیم نفر جایگزین را انتخاب کنیم. وی در خصوص اطلاع از این جریان گفت: این کاراته کا در اردوهای تیم ملی حضور داشته و از زمانی که من مسئولیت گرفتم نیز به کار خود ادامه داده و مدارکی که از وی در اختیار داریم مشکلی ندارد. مگر آنکه مراجع تصمیم گیرنده این موضوع را تائید کنند. سرمربی تیم ملی امید ادامه داد: کاراته کای مورد نظر اواخر سال گذشته هم در مسابقات امیدهای کشور حضور داشته و از ابتدای سال هم در مسابقات انتخاب حضور داشته است. ضمن اینکه برای بنده به عنوان سرمربی فقط موفقیت تیم ملی مهم است. اما نکته ای که در این بین مطرح است سکوت مدعیان فعلی تا این زمان است. چرا پیش از این و تا قبل از برگزاری مسابقات انتخابی و مشخص شدن نفر اصلی جهت اعزام به مسابقات جهانی این موضوع مطرح نشده است؟ آیا اگر عضو خانواده مدعی در مسابقات انتخابی به تیم ملی راه پیدا می کرد بازهم این ادعا مطرح می شد؟ به هر حال فدراسیون کاراته مستندات لازم را برای اخذ استعلام به وزارت ورزش ارسال کرده است. جتی شنیده می شود که احتمال آزمایش تراکم استخوان و DNA نیز وجود دارد. به هر حال امیدواریم این موضوع به روند کاری تیم ملی خللی وارد نکند. تیمی که امید زیادی به موفقیت آن می رود.
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید