Performancing Metrics

فیلم «رستاخیز» اشک مردم عراقی‌ها را درآورد! | اتاق خبر
کد خبر: 148354
تاریخ انتشار: 11 مهر 1394 - 13:36
اکران رستاخیز به‌عنوان فیلم افتتاحیه هفتمین دوره جشنواره فیلم بغداد با استقبال پرشور مخاطبان و ابراز احساسات شدید آنها روبه‌رو شد....
اکران رستاخیز به‌عنوان فیلم افتتاحیه هفتمین دوره جشنواره فیلم بغداد با استقبال پرشور مخاطبان و ابراز احساسات شدید آنها روبه‌رو شد.
به گزارش اتاق نیوز به نقل از خبرآنلاین، نسخه دوبله عربی این فیلم «القربان» نام دارد که با همین نام هم در این جشنواره روی پرده رفت. نسخه اکران شده فیلم در بغداد همان نسخه‌ای است که در ایران هم قرار بود اکران شود. «رستاخيز» شامگاه پنجشنبه ۹ مهرماه به‌عنوان افتتاحيه جشنواره بين‌المللي فيلم بغداد با حضور بيش از ‌هزار نفر از سفرا، میهمانان خارجي، هنرمندان و فيلمسازان و مردم عراق در المسرح الوطني، سالن ملي عراق به نمایش درآمد. در ابتدای این مراسم، تقی‌علی قلی‌زاده تهيه‌كننده و احمدرضا درویش كارگردان فيلم به دعوت رئيس جشنواره، مورد تشویق میهمانان قرار گرفتند. بسياري از شبكه‌هاي تلويزيوني عراق ازجمله شبكه دولتي عراق با پخش تبليغات فيلم رستاخيز به زبان عربي، خبر اين حضور را منعكس کرده‌اند. همچنین شبكه العربيه قبل از شروع مراسم افتتاحيه با احمدرضا درویش گفت‌وگویی زنده انجام داد. معاون سازمان سينمايي عراق پیش از شروع نمایش فیلم در سخنانی اعلام کرد: افتخار بزرگ ما، حضور فيلم «القربان» به‌عنوان فيلم افتتاحيه جشنواره بغداد است. اما نکته جالب ماجرا استقبال مخاطبان عراقی از همان بخش‌هایی است که در ایران به پخش آنها مخالفت شده ازجمله صحنه به شهادت رسیدن حضرت عباس(ع). این فیلم با فریادهای «لبیک یا حسین» از سوی حاضران مورد استقبال قرار گرفت و صدای گریه‌های تماشاگران در سکانس شهادت حضرت ابوالفضل العباس(ع) از واکنش‌های مردم به این فیلم بود. بعد از پایان فیلم هم احمدرضا درویش با حضور در میان مردم پاسخگوی سوالات و احساسات آنان بود.
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید