Performancing Metrics

تازه‌ترین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی سیستان و بلوچستان | اتاق خبر
کد خبر: 148564
تاریخ انتشار: 11 مهر 1394 - 16:42
تازه‌ترین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی سیستان و بلوچستان برگزار و عبدالحکیم ریگی رئیس اتاق زاهدان خواستار رفع مشکلات واردات برنج از طریق مرزهای استان شد....

تازه‌ترین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی سیستان و بلوچستان برگزار و عبدالحکیم ریگی رئیس اتاق زاهدان خواستار رفع مشکلات واردات برنج از طریق مرزهای استان شد.

به گزارشاتاق نیوز به نقل از اتاق زاهدان، رئیس این اتاق تصریح کرد: اینگونه نشست‌ها می‌تواند در رفع موانع و مشکلات تولیدکنندگان و صادرکنندگان اثر بگذارد.

وی مسائل مالیاتی را عمده مشکلات فعالین اقتصادی دانست وخواستار همکاری های بیشتر سازمان امور مالیاتی شد.

علی اوسط هاشمی استاندار سیستان وبلوچستان نیز با اشاره به جایگاه و نقش شورای گفتگو خواستار فعال‌تر شدن دبیرخانه شورا شد.

هاشمی با مهم ارزیابی نمودن دبیرخانه این شورا افزود: دعوت دبیرخانه شورای گفتگو به منزله دعوت شخص اینجانب از دستگاه‌های ذیربط می باشد و مسئولین دستگاه‌ها باید مصوبات جلسات را به جد پیگیری نمایند.

هاشمی تصریح کرد : بخش خصوصی با مشارکت مردم باید سرمایه های خرد مردم را جمع‌آوری و برای کارهای بزرگ سرمایه گذاری نماید.

وی تاکید کرد: مشکلات باید به صورت کارشناسی پیگیری شود و جهت روان سازی روابط بخش خصوصی و دولت راهکارهای مناسب ارائه گردد.

رئیس شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی از فعالان اقتصادی استان درخواست کرد : پیشنهادات خود را در قالب بسته به دبیرخانه شورا ارسال کنند تا بدنه کارشناسی دبیرخانه آنها را بررسی کند.

استاندار سیستان وبلوچستان در بخش دیگری از سخنان خود گفت : مرزهای این استان دارای ظرفیتهای بسیاری است که تاکنون نتوانسته‌ایم از ظرفیتهای آن به خوبی استفاده کنیم.

هاشمی دستاوردهای حاصل از توافقات هسته‌ای کشورهای 1+5 را ماندگار دانست و افزود: با این توافق موانع چندین ساله برداشته شده و باید برای جذب سرمایه ها به استان تلاش کنیم.

استاندار سیستان وبلوچستان خواستار نگاه ویژه اتاق ایران به استان و اتاق زاهدان شد و گفت: نگاه اتاق ایران را باید به استان‌های ساحلی سوق دهیم و باید نگاه از مرکز خارج شده و ملی باشد.

وی همچنین خواستار فعال‌تر شدن شاخه روابط بین الملل جهت توسعه روابط با کشورهای دیگر در اتاق زاهدان شد و افزود : اتاق بازرگانی باید حداکثر تلاش خود را برای جذب سرمایه‌ها بکار بندد و پرچمدار فعالیت اقتصادی باشد..

امان اله شهنوازی نائب رئیس اتاق زاهدان نیز خواستار رفع موانع واردات دام زنده به استان شد و تصریح کرد با واردات قانونی دام از طریق مرزهای استان می‌توان در تامین گوشت کشور نقش مهمی ایفا کرد.

همچنین محمد علی نشاطی عضو هیات رئیسه اتاق بازر گانی زاهدان خواستار رفع موانع ومشکلات کارخانجات آرد استان شد.

گفتنی است در این جلسه مسائل مربوط به معدن کاران و تولید کنندگان نیز مطرح ومورد بررسی قرار گرفت.

مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید