Performancing Metrics

ابراز نگرانی مجدد وزیر دفاع آمریکا از حملات هوایی روسیه در سوریه | اتاق خبر
کد خبر: 149943
تاریخ انتشار: 13 مهر 1394 - 18:00
«اشتون کارتر» وزیر دفاع آمریکا امروز در اظهاراتی مدعی شد که مسکو با هدف قرار دادن مخالفان مسلح دولت سوریه به تشدید بحران در این کشور دامن زده است....
«اشتون کارتر» وزیر دفاع آمریکا امروز در اظهاراتی مدعی شد که مسکو با هدف قرار دادن مخالفان مسلح دولت سوریه به تشدید بحران در این کشور دامن زده است.
به گزارش اتاق نیوز به نقل از رویترز، «اشتون کارتر» وزیر دفاع آمریکا امروز با انتقاد از روسیه به دلیل حملات هوایی به گروه تروریستی داعش در سوریه در اظهاراتی مدعی شد که مسکو با هدف قرار دادن مخالفان مسلح دولت سوریه به تشدید بحران در این کشور دامن زده است. کارتر که پیش از سفر به اسپانیا با خبرنگاران صحبت می کرد، در ادامه اقدام روسیه در مقابله با تروریست های داعش را به مثابه توسل به کشتی در حال غرق دانست و از آن ابراز نگرانی کرد. به گزارش مهر، روسیه از چهارشنبه مصادف ۳۰ سپتامبر  سال جاری، اعلام کرد که در راستای قوانین بین المللی و بنا به درخواست دولت مشروع سوریه حملات هوایی خود به تروریست های تکفیری داعش در این کشور را آغاز می کند. در این میان، جبهه غربی-عربی حامیان تروریست های داعش روسیه را متهم کردند که حملاتش به جای گروه تروریستی داعش بر مخالفان سوری متمرکز بوده است. ائتلاف اصلی مخالفان سوریِ تحت حمایت غرب مدعی شدند که روسیه در این حملات اهدافی را مورد حمله قرار داده که عاری از داعش بوده است. جان کری پیشتر و در نشست شورای امنیت سازمان ملل با عنوان مبارزه با تروریسم  گفته بود: آنچه اهمیت دارد آن است که روسیه نباید وارد هرگونه فعالیتی به جزء عملیات علیه داعش شود. این موضوعی است که کاملاً آن را روشن کرده ایم. «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه نیز حملات هوایی کشورش به مواضع مخالفان سوری را رد کرده و اعلام کرده بود که روسیه همانند ائتلاف ضد داعش که تحت فرماندهی آمریکا قرار دارد، مواضع گروه های تروریستی در سوریه را مورد هدف قرار داده است. گفتنی است، مقامات روسیه با استناد به قطعنامه تعریف تجاوز مصوب سال ۱۹۷۴ میلادی مجمع عمومی سازمان ملل، اعلام کرده بودند که حملات هوایی آن ها به تروریست ها در سوریه بنا به درخواست دولت قانونی این کشور بوده و لذا موضوع حمایت ها از سوریه در راستای مبارزه با گروه تروریستی داعش در این کشور بر اساس منشور ملل متحد و در چارچوب قوانین بین المللی محسوب می شود.
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید