Performancing Metrics

تشکیل اتاق فکر برای چای | اتاق خبر
کد خبر: 152873
تاریخ انتشار: 19 مهر 1394 - 09:52
روسای اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور طی سفر به استان گیلان، ضمن بررسی فرصت‌ها و ظرفیت‌های اقتصادی این استان، مشکلات اقتصادی فعالان بخش خصوصی را نیز بررسی کردند....

روسای اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور طی سفر به استان گیلان، ضمن بررسی فرصت‌ها و ظرفیت‌های اقتصادی این استان، مشکلات اقتصادی فعالان بخش خصوصی را نیز بررسی کردند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با بیان اینکه مشکلات اقتصادی به قوت خود باقی است، اظهار امیدواری کرد که با همکاری اتاق‌ها مشکلات برطرف شود.

محسن جلال‌پور در ادامه به بیان ویژگی‌های استان گیلان پرداخت و گفت: گیلان استان با ظرفیتی است که از آن به خوبی استفاده نشده ‌است. گردشگری، صنعت، کشاورزی و فرآوری محصولات کشاورزی و مهم‌تر از همه موقعیت تجاری موجود در بندر انزلی که دروازه‌ای برای تجارت کشور به شمار می‌آید، مهم‌ترین ظرفیت‌های استان گیلان هستند. وی منابع آبی گیلان را با وجود پرآبی این منطقه یکی از دغدغه‌های مهم دانست و افزود: منابع آبی این منطقه جزو ظرفیت مهم آن به شمار می‌آید و در همین رابطه استان گیلان باید بهره‌برداری منطقی و مناسبی از این نعمت خدادادی داشته باشد. هرچند در دولت‌های گذشته به دلیل بی‌تدبیری شاهد آن بودیم که سفید رود، منبع اصلی تامین آب گیلان از بالادست مسدود شد تا نیاز آبی سایر مناطق تامین شود و این‌گونه استان گیلان دچار مشکل شد. جلال‌پور سپس ظرفیت‌های گیلان در بخش‌های صنعت و کشاورزی را مورد توجه قرار داد و متذکر شد: وجود دریای خزر ظرفیت بزرگی برای گیلان است و باید از آن بهترین بهره را برد. متاسفانه از توانمندی‌های این استان برای توسعه و رشد فعالیت‌های اقتصادی به خوبی استفاده نشده و باید بیش از این تلاش شود.

رئیس پارلمان بخش خصوصی کشور با بیان اینکه سالانه 5 میلیون گردشگر وارد گیلان می‌شوند، ادامه داد: اتاق گیلان باید راهبردهایی در زمینه گردشگری ارائه دهد و برای این حوزه برنامه‌ریزی کند. وی توجه به گردشگری حلال و تشکیل اتاق فکر برای چای را اقدامی مهم ارزیابی کرد و خواستار ورود اتاق بازرگانی به این امر شد. جلال‌پور در ادامه با توجه به چالش‌های اخیر در تولید چای در این استان به‌عنوان اصلی‌ترین محصول این منطقه، یادآور شد: اتاق بازرگانی باید برای حل چالش‌های تولید چای راهکارهای منطقی ارائه دهد که علاوه بر تولید داخل بتوانیم صادرات چای داشته‌ باشیم. رئیس اتاق ایران در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت و نقش بسزای راه آهن در کشور اشاره کرد و گفت: راه‌آهن قزوین _ رشت و رشت_ آستارا نقش بسیار مهمی در توسعه استان گیلان دارد و اتصال این خط به آستاراخان تحولی در اقتصاد این استان ایجاد می‌کند. وی با تاکید بر اینکه گیلان باید در مسیر توسعه گام‌های بهتر و موثرتری بردارد، ابراز امیدواری کرد که اتاق بازرگانی ایران بتواند در مسیر پیشرفت گیلان، اقدامات اساسی را دنبال کند.

 منبع: دنیای اقتصاد
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید