Performancing Metrics

نظارت بر بهداشت مواد غذایی کارخانه ها وظیفه مجلس نیست | اتاق خبر
کد خبر: 154058
تاریخ انتشار: 21 مهر 1394 - 11:00
عضو کمیسیون بهداشت مجلس در پاسخ به این سوال که در صورت کوتاهی سازمان های نظارتی، چرا نمایندگان مجلس اقدامی در جهت برخورد با متخلفان حوزه مواد غذایی نمی کند؛ گفت: رسید...
عضو کمیسیون بهداشت مجلس در پاسخ به این سوال که در صورت کوتاهی سازمان های نظارتی، چرا نمایندگان مجلس اقدامی در جهت برخورد با متخلفان حوزه مواد غذایی نمی کند؛ گفت: رسیدگی به تخلفات بهداشتی کارخانه ها وظیفه مجلس نیست و مجلس تنها در صورت شکایت مردم می تواند وارد این حوزه شود.
سلیمان عباسی در گفت و گو با اتاق نیوز در خصوص وظیفه مجلس در قبال با متخلفان حوزه صنایع غذایی، اعلام کرد: نظارت بر بهداشت کارخانه ها وظیفه نمایندگان آن نیست. مجلس تنها در صورت شکایات مردمی می تواند وارد عمل شود بنابراین مردم باید در صورت نارضایتی از کیفیت مواد غذایی برای نمایندگان خود نامه بنویسند و از آن ها در خواست رسیدگی کنند. وی در ادامه افزود: تنها در این شرایط است که ما می توانیم وارد عمل شویم و در صورت تأیید بروز تخلف می توانیم مسئولان ذی ربط را مواخذه کنیم. عباسی با اشاره به اینکه مجلس مسئولیت نظارتی ندارد، اعلام کرد: سازمان غذا و دارو پیش از تولید مواد غذایی عملکرد کارخانه  را  بررسی و براساس امکانات و بهداشت مجوز فعالیت برای این مجموعه ها را صادر می کند و در کنار سازمان غذا و دارو سازمان استاندارد نیز وجود دارد که باید از تولیدات کارخانه ها نمونه برداری کند و صلاحیت کارخانه را تأیید کند. وی تصریح کرد: در شرایط عادی کارخانه ای که از این مراحل عبور کند و مهر استاندارد داشته باشد مورد تأیید و طبیعتا قابل مصرف است اما امکان اینکه یکی از سازمان های نظارتی در انجام مسئولیت خود کوتاهی کند وجود دارد. عضو کمیسیون بهداشت مجلس با اشاره به معرفی کارخانه های آبلیمو و آب معدنی غیرمجاز به مردم گفت: اراده مجلس در معرفی برندهای غیر مجاز مواد غذایی جدی است و اگر محرز شود که کارخانه ای اقدام به عرضه مواد غذایی غیربهداشتی می کند؛ به طور حتم نمایندگان خانه ملت از طریق رسانه ها اقدام به معرفی متخلفان خواهد کرد.
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید